پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:

لزوم تلاش،‌ همكاري و هماهنگي همه دستگاه ها براي حفظ عزت و كرامت حجاج ايراني در سرزمين وحي/راهپیمایی اربعین رویدادی استثنایی و بی نظیر

لزوم تلاش،‌ همكاري و هماهنگي همه دستگاه ها براي حفظ عزت و كرامت حجاج ايراني در سرزمين وحي/راهپیمایی اربعین رویدادی استثنایی و بی نظیر
معاون اول رییس جمهور با اشاره به حضور بيش از 86 هزار زائر ايراني در مراسم حج امسال، بر لزوم تلاش،‌ همكاري و هماهنگي همه دستگاه ها و نهادهاي مرتبط براي حفظ عزت و كرامت حجاج ايراني در سرزمين وحي تاكيد كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور؛ جلسه شورای عالی حج و زیارت پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

دكتر اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به حضور بيش از 86 هزار زائر ايراني در مراسم حج امسال، بر لزوم تلاش،‌ همكاري و هماهنگي همه دستگاه ها و نهادهاي مرتبط براي حفظ عزت و كرامت حجاج ايراني در سرزمين وحي تاكيد كرد.

وي همچنين در ادامه با اشاره به گزارش هاي رييس سازمان حج و زيارت در خصوص اقدامات صورت گرفته براي برگزاري مراسم اربعين امسال، افزود: راهپيمايي اربعين رويدادي استثنايي، بي نظير و بي سابقه است كه ظرف مدتي اندك چندين ميليون زائر ميان دو كشور ايران و عراق تردد مي‌كنند كه جا دارد از ميزباني و همكاري دولت و مردم عراق نيز قدرداني شود.

دكتر جهانگيري همچنين با تبريك به حجت الاسلام عبدالفتاح نواب به خاطر انتصاب به عنوان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام سيد علي قاضي عسگر در دوران تصدي اين نمايندگي قدرداني كرد.

در اين جلسه رييس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از آخرين اقدامات و هماهنگي هاي صورت گرفته در آستانه مراسم حج ارائه كرد و گفت: امسال 86 هزار و 550 زائر از ايران اعزام خواهند شد و شروع پروازها به مقصد عربستان از 17 تير و بازگشت حجاج از 26 مرداد صورت خواهد گرفت.

دكتر رشيديان افزود: در مراسم حج امسال، زائران ايراني در قالب 575 كاروان اعزام خواهند شد كه 311 كاروان مدينه قبل و 264 كاروان مدينه بعد هستند.

وي با اشاره به اينكه زائران ايراني با شعار خودسازي، اخوت ديني و تمدن اسلامي در مراسم حج امسال شركت خواهند كرد، خاطر نشان كرد: خوشبختانه همه دستگاه ها و نهادهاي مرتبط همكاري و همراهي لازم را با سازمان حج و زيارت انجام داده اند و ثبت نام، سازماندهي، معاينات پزشكي، واكسيناسيون و جلسات توجيهي براي زائران به بهترين شكل ممكن انجام شده ضمن آنكه دارو و تجهيزات پزشكي مورد نياز نيز تأمين شده تا حجاج ايراني هيچ دغدغه اي براي خدمات درماني و بهداشتي در مراسم حج نداشته باشند.

حجت الاسلام نواب نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هم در اين نشست از برگزاري بيش از 5 هزار جلسه براي كاروان هاي حج خبر داد و گفت: اقدامات و هماهنگي هاي لازم در خصوص برنامه هاي فرهنگي و آموزشي براي زائران به خوبي انجام شده و انتظار مي رود كه حجاج ايراني مراسمي آرام و معنوي را تجربه كنند.

در اين جلسه كه وزيران راه و شهرسازي، امور اقتصادي و دارايي، فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور داشتند، رييس سازمان اورژانس كشور هم با اشاره به اينكه هلال احمر جمهوري اسلامي ايران امور بهداشتي و درماني حجاج را عهده دار شده است، گفت: تداركات و تمهيدات لازم براي پيشگيري از بيماري هاي واگير و ارائه خدمات بهداشتي و درماني به حجاج ايراني انديشيده شده است.

در پايان اين جلسه رييس سازمان حج و زيارت گزارشي نيز از آخرين اقدامات انجام شده و پيش بيني امكانات لازم براي سفر زائران ايراني به عتبات عاليات و نيز برگزاري هر چه با شكوه‌تر مراسم اربعين امسال ارائه كرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.