پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :

سفر حجاج ايراني در نهايت عزت و اقتدار انجام مي شود

سفر حجاج ايراني در نهايت عزت و اقتدار انجام مي شود
رییس سازمان حج و زیارت گفت : سفر زائران ايراني به حج تمتع در نهايت عزت ، امنيت و آرامش انجام مي شود و اميد است زائران بتوانند بهره معنوي خوبي از اين سفر ارزشمند ببرند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج و زيارت ، علي رضا رشيديان در همایش روحانیون، معین و معینه های کاروانهای اهل سنت حج تمتع 98 در تهران افزود : با همه مباحث در روابط سياسي دو كشورايران و عربستان ، در مذاكرات حج امسال در یک تعامل و هماهنگی مناسب با طرف عربستانی تفاهمات خوبي انجام شده و براي اعزام حجاج به بيت الله الحرام و موارد مربوطه توافق شد.

وی ،افزایش تعداد حجاج از 81 به 84 هزار نفر نسبت به سال گذشته، ایجاد دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان برای رسیدگی به امور زائران ایرانی، عقد قراردادهای مناسب در زمینه اسکان واقامت ، تغذیه و تدارکات مورد نیاز حجاج و انتقال بموقع وجوه ارزی به آن کشور را از جمله دستاوردهای این توافق برشمرد.

وی افزود: با وجود افزایش شدید نرخ ارز در سال جاری که هزینه های زائران را در سال جاری به 35 میلیون تومان می رساند، با تلاش همه مسئولان مربوطه حج و زیارت کشور توانستیم طی برنامه ریزی ها و اقدامات به موقع در راستاي کاهش هزینه ها، مبلغ هزينه تمام شده برای حجاج را به میانگین 25 میلیون تومان براي هر زائر کاهش دهیم.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد :در این میان به دلیل کمبود هتل در مدینه، مدت اقامت زائران ایرانی مدینه قبل در سال جاری ، 5 شب و مدینه بعد 4 شب خواهد بود.

وی در عين حال از طولانی بودن مدت سفر به عنوان یکی از ویژگی های حج تمتع سال جاری به دلیل نحوه برنامه ریزی عربستان خبر داد و از مدیران و مسئولان کاروانها خواست به بعثه و سازمان حج و زیارت در مدیریت مناسب این ایام و اجرای برنامه های فرهنگی برای زائران کمک کنند.

رشیدیان همچنین با اشاره به برنامه ریزی مناسب برای ارایه خدمت به زائران اهل سنت در حج تمتع 98 گفت : به منظور تسهیل حضور زائران اهل تسنن در نمازهای پنجگانه، نزدیکترین هتل ها به حرمین شریفین در مکه و مدینه به آنها اختصاص یافته و پیش بینی لازم برای ایام ترویه (هشتم ذي الحجه كه حجاج محرم شده و عازم منا مي شوند)نیز برای آنان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تقویت وحدت ، برادری و اخوت دینی و نیزاتحاد امت اسلام به عنوان آرمان امام خمینی (ره)،انقلاب همچنین احیای حج ابراهیمی از جمله اهداف حج است ، گفت : همه باید مبلغ وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و نیز دفاع از آرمان آزادی فلسطین و مظلومان جهان باشیم که در این صورت به هدف حج به عنوان یکی از ارکان دین مبین اسلام دست می یابیم .

وي در موضوع حج عمره هم افزود : اگر شروط ما در موضوع عمره كه به آنها اعلام شده تامين و محقق گردد، مساله برقراري حج عمره را نيز براي سال آينده دنبال مي كنيم .

به گفته وي ، هم اکنون حدود شش میلیون نفر ثبت نام کننده حج عمره در کشور وجود دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.