پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی:

روحانیون کاروانها برای تاثیرگذاری و ارتباط با زایران وقت کافی بگذارند

روحانیون کاروانها برای تاثیرگذاری و ارتباط با زایران وقت کافی بگذارند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از روحانیون کاروانهای حج خواست برای تاثیرگذاری و ارتباط با زایران و پاسخ به نیازهای آنان وقت کافی بگذارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب عصر امروز سه شنبه در همایش روحانیون، معین و معینه های کاروانهای اهل سنت حج تمتع 98 که در تهران برگزار شد، گفت: روحانی کاروان باید برای زایر و گفت وگو با او وقت بگذارد و هر چه این ارتباط قوی تر باشد، آن روحانی موفق تر خواهد بود.
وی افزود: لازم است روحانیون کاروانها برای فرهیختگان و کسانی که اهل علم و دانش بیشتری هستند، جلسات بیشتر و جداگانه ای بگذارند.
سرپرست حجاج ایرانی، ارتباط با افراد کاروان و پاسخ به نیازهای روحی و معنوی آنها را از سوی روحانیون نشانه قدردانی از نعمت های خداوند دانست و خطاب به آنان تصریح کرد: زایران از سفری که همراه شما به حرمین شریفین مشرف می شوند و مناسک حج را به جای می آورند، در طول زندگی خاطرات فراوانی خواهند داشت و همین ویژگی، مسئولیتهای فراوانی را بر دوش روحانیون کاروانها می گذارد.
وی افزود: اگر به عنوان روحانی وظایف خود را به خوبی انجام دهید، خداوند نیز زمینه تشرف مکرر شما را به سوی خانه خویش فراهم می آورد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه از حج تمتع به عنوان سفر عمر یاد می شود، خاطرنشان کرد: سفر حج خاطره انگیزترین سفر مسلمانان و ارادتمندان به اسلام است بطوری که برای بسیاری از افراد، این سفر به ایجاد تحول در زندگی شخصی آنها منجر می شود و هر رویداد مهمی را در زندگی در نسبت با زمان سفر حج خویش می سنجند.
نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت گفت: در سفری با این همه عظمت و اهمیت، روحانیون کاروانها باید همواره تلاش کنند نعمات خداوندی را به زایران گوشزد نمایند و زمینه تقویت دوستی و محبت به خدا و انبیا و اولیای الهی را در دل آنها فراهم سازند.
وی یکی از این نعمت ها را نظام جمهوری اسلامی و وجود امنیت در ایران برشمرد و اظهارداشت: در شرایطی که کشور ما در حصر اقتصادی و تحریم های شدید از سوی ابرقدرتها و دشمنان استکباری قرار دارد، ملت تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری با اقتدار درحال پیشرفت است و ما باید به چنین رهبر و ملتی ببالیم و افتخار کنیم که این خود از نعمت های ارزشمند الهی است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: در حالی که دشمنان تمام درها را بسته اند تا ذره ای از علوم و دانش به دست فرزندان این مرز و بوم نرسد آنها سامانه پدافندی سوم خرداد را می سازند و پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی را به زمین می نشانند. اینها، افتخار بزرگی است که دشمن را به فکر فروبرده است.
وی تصریح کرد: امروز وحدت و برادری میان اقوام و مذاهب گوناگون در ایران قابل ستایش است و به جرات می توان گفت درامت اسلام، روحانیون کاروان در قد و قامت روحانیون ایرانی اعم از شیعه و سنی از نظر دانش و معلومات وجود ندارد.
سرپرست حجاج ایرانی در همین زمینه از روحانیون کاروانها خواست قدر این برادری و همبستگی را بدانند و با تقویت این اخوت، هر چه بیشتر بر دامنه خدمات خود به زایران بیفزایند.
وی گفت: ما باید این نعمت ها را برای زایران بیان کنیم و آنها را هر چه بیشتر هوشیار و بیدار نماییم زیرا اگر قدر نعمت را ندانیم، خداوند آن را از انسان می گیرد.
نماینده ولی فقیه همچنین از روحانیون اهل سنت خواست حقایق در باره شیعه و ایران را برای زایران دیگر کشورها بیان کنند و مانع از تحریف واقعیات و ابهام آفرینی درباره کشورمان شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه «روحانی کاروان بودن بهترین کار در بعثه مقام معظم رهبری است چون روحانیون با مردم ارتباط دارند»، اظهارداشت: امسال سفر زائران خانه خدا حدود 40 روز طول می کشد و روحانیون باید برای تاثیرگذاری و پر کردن بهینه اوقات آنها و تقویت ارتباط با خدا برنامه داشته باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.