پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت : عزت، کرامت و آرامش حجاج اصل محوری ما از مذاکرات تا انتهای موسم حج

رییس سازمان حج و زیارت : عزت، کرامت و آرامش حجاج اصل محوری ما از مذاکرات تا انتهای موسم حج
رییس سازمان حج و زیارت گفت : از ابتدای مذاکرات تا انتهای موسم حج ، عزت ، کرامت و آرامش حجاج ایرانی از اصول محوری ما برای تدارک ، برنامه ریزی و اجرای این سفر معنوی بوده و هست و تا کنون هم بر این اساس به بهترین نحو امور به انجام رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ علی رضا رشیدیان در آیین بدرقه نخستین کاروان اعزامی حج تمتع 98 افزود : بر این مبنا تمامی پیگیری ها برای حج روان توام با آرامش و زمینه سازی برای بهره برداری معنوی و اخلاقی زائران انجام شده و مقدمات و تدارکات لازم برای این سفر به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در کنار همراهی بعثه مقام معظم رهبری و همکاری و تعامل نزدیک سایر دستگاههای مربوطه برنامه ریزی لازم برای خدمت رسانی مناسب به زائران و ارتقا سطح این خدمات انجام شده و امید است :با توجه به این تلاش ها و مقدمات فراهم شده زائران حج تمتع، سفری توام باعزت و آرامش داشته و بتوانند بهره و حظ معنوی کاملی ببرند.
رشیدیان با بیان اینکه عملیات حج در کشوری دیگر انجام می شود ، اظهار کرد : با توجه به این شرایط شاید همراه با برخی محدودیت ها و مسائل باشد، که باید برای انجام بهتر امور این محدودیت ها شناسایی و اعلام و در راستای رفع ، کاهش و یا تدبیر آن اقدام شود تا سفری در کمال آرامش داشته باشیم .
وی با اشاره به مذاکرات با وزارت حج عربستان گفت: از ابتدای مذاکرات تا موسم حج و همه برنامه ریزی ها بر اساس توافقنامه حج صورت گرفته و تلاش شد تا روابط سیاسی دو کشور برسفر و خدمات حج تمتع سایه نیافکند و نتیجه این تلاش ها هم همینگونه بوده است.
رشیدیان با بیان اینکه سفر حج یک عبادت جمعی و درحرکت محسوب می شود، اظهار کرد : در این سفر ممکن است مسائلی در برخی مباحث روی داد که باید آگاهی ها و اطلاعات آن به زائران داده بود همانند زندگی جمعی و گروهی بویژه در ایام تشریق که در واقع زایران باید در این زمینه آشنایی و شناخت لازم را داشته باشند زیرا در این صورت با آمادگی روحی، اجتماعی و سعه صدر رفتار می کنند تا بهره معنوی لازم را کسب کنند.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به طولانی بودن مدت سفر که بیش از ۳۵ روز خواهد بود، گفت: زائران می توانند در این بازه زمانی که به دلیل جداول پروازی بوجود آمده در جهت ارتقا معنوی و کسب فیوضات از این فرصت مغتنم و سفر الهی استفاده نمایند.
وی تاکید کرد زائران باید با توجه به توصیه ها و تاکیدات مدیران کاروان، روحانیون و آموزش های ارائه شده به ویژه در حوزه قوانین و مقررات کشور میزبان عمل نمایند و از هر اقدام ناهماهنگ پرهیز نمایند.
وی با بیان اینکه زائران باید به قوانین کشور میزبان و اعتقادات ‌و حساسیت های سایر مسلمانان توجه داشته باشند ، افزود : محور عمل خود را بر تقویت اخوت و برادری که از جمله اهداف این سفرمعنوی است ، گذاشته و زمان نمازها که به صورت جماعت حضور می یابند، به این امر توجه نمایند.
اعزام کاروان های حجاج از امروز آغاز شده و تا 14 مردادماه 86 هزار و 550 زائر در قالب 573 کاروان از طریق ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» به حج و سرزمین وحی منتقل می شوند.
ضمن آنکه عملیات بازگشت حجاج هم از 25 مردادماه مصادف با 16 ذی الحجه شروع و تا 17 شهریور به طول می انجامد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.