پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخستین کاروان زائران حج تمتع 98 عازم سرزمین وحی شدند+تصاویر

نخستین کاروان زائران حج تمتع 98 عازم سرزمین وحی شدند+تصاویر

نخستین کاروان زائران حج تمتع 98 در میان بدرقه رسمی مسئولان از جمله رئیس سازمان حج و زیارت ،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از پایانه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) صبح روز دوشنبه عازم مدینه منوره شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ این پرواز با 210 مسافر شامل 166 زائر و 44 نفر از کارگزاران و عوامل اجرایی حج تمتع انجام شد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده اعزام زائران ایرانی در قالب مدینه اول از ۱۷ تیرماه تا ۹ مرداد ماه جاری انجام خواهد شد و زائران مدینه دوم نیز از ۲۴ تیرماه تا ۱۴ مرداد عازم جده می شوند.عملیات بازگشت حجاج هم از26 مردادماه مصادف با 16 ذی الحجه شروع و تا 17 شهریور به طول می انجامد.انجام تمامی عملیات اعزام و بازگشت حجاج توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام می شود.
*برنامه ریزی مناسب در حوزه فرهنگی برای حجاج
حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این مراسم با بیان اینکه حج سفری معنوی و عبادی است ابراز امیدواری کرد : حجاج در سایه خدمات و تمهیدات اندیشیده شده از لحظه لحظه این ایام در کسب فیوضات معنوی بهره گیرند.در حوزه فرهنگی هم برنامه های مناسبی برای بهره گیری بیشتر حجاج از موسم حج تدارک شده است.
**عملیات حج تکلیفی شرعی برای کارکنان هما است
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در این مراسم گفت : 5 دهه است که هواپیمایی جمهوری اسلامی وظیفه خادمی حجاج بیت‌الله‌الحرام را دارد در این مدت تمامی کارکنان فعال در هواپیمایی جمهوری اسلامی به عملیات حج به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می‌کنند و به آن نگاه اعتقادی دارند.
کاپیتان تورج زنگنه افزود : در عملیات انتقال حجاج به دنبال سودآوری نیستیم اما انتظار است در این پروژه ملی با این حجم و گستردگی در عین حال تنگناها و محدودیت های ناشی از تحریم ها ، سایر دستگاه‌ها ما را یاری نمایند.
* تلاش سازمان هواپیمایی برای سفر آرام حجاج
رییس سازمان هواپیمایی کشور نیز در ادامه گفت : انجام عملیات حج ،جزئی از ذات صنعت حمل ونقل هوایی است.
عابدزاده افزود: هزاران عملیات انجام می‌شود تا یک حاجی جابه‌جا شده و از فرودگاهی به فرودگاه دیگری برسد و ما امروز در میان محدودیت‌هایی که برای کشورمان ایجاد شده تمام تلاش و توان خود را به کار بسته ایم تا سفری امن و آرام را برای زائران و حجاج سرزمین وحی فراهم کنیم .
*ضرورت تبعیت از قوانین کشورمیزبان در موسم حج تمتع
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز طی این مراسم خطاب به زائران تاکید کرد : در مدتی که در سرزمین عربستان حضور دارند باید از قوانین و مقررات موضوعه آن کشور تبعیت کنند.
سردار مهری افزود : توجه به نکاتی که به زائران اطلاع رسانی شده چون حمل داروهای ممنوعه و موارد تخلفی و پرهیز بی توجهی و عدم رعایت قوانین این کشور ضرورتی مهم برای حجاج است.
*اعزام 30 هزار نفر از ترمینال سلام
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) هم در این مراسم گفت : امسال علی‌رغم مشکلات زیادی که وجود داشت ارگانهای خدمات دهنده با همدلی و گشاده‌رویی همکاریهای لازم را داشتند و همه در این امر از یکدیگر سبقت می‌گرفتند که این خود موجب تسهیل و بهبود و ارتقا خدمات شد.
علی رستمی افزود: از امروز عملیات پروازی ما آغاز شده تا 30 هزار زائر از ترمینال سلام اعزام شوند در حالی که میزبان زائران 9 استان دیگر نیز از جمله البرز، قم، مرکزی، سمنان، لرستان، و کردستان نیز خواهیم بود.وی تصریح کرد : طبق جلسات متعددی که با سازمان حج و زیارت برگزار شد تمام برنامه‌ها و هماهنگی‌های لازم برای آسایش و روان شدن امور انجام شده و این امر جز با همکاری مدیران کاروانها و افراد خدمات دهنده پروازها امکانپذیر نبود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.