پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

«ترمینال سلام» ایستگاه آغاز دلدادگی /سفر به سرزمین آرزوها

«ترمینال سلام» ایستگاه آغاز دلدادگی /سفر به سرزمین آرزوها
پرواز شماره 1508 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) تا ساعتی دیگر با 210 نفر از عاشقان و خادمان، از روی ابرهای مهربانی گذر کرده و وارد فرودگاه شهر مدینه می شود تا زیارت عشق را به جای آورند.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ کارتهای زرد رنگ با بندهایی به رنگ پرچم ایران، ساک های دستی که ملزومات سفر در آن قرار داده شده، وسایل ضروری شامل پاسپورت و .... تنهای چیزهایی است که آنها باید در هواپیما همراه خود داشته باشند و چه زیباست این پرواز به سوی دیدار با دوست.

سالها را چشم انتظار دیدار یار نشسته اند و حال که بعد از حدود 13 سال قرعه اعزام به نام آنها افتاده سر از پا نمی شناسند و غرق در شادی به سوی پلکان هواپیما می روند، البته شاید این هواپیما به مثابه پرنده ای باشد که آنها را از روی ابرهای مهربانی برای ملاقات با یار می برد. پرنده ای سپید رنگ با بالهایی افراشته.

همانها که 13 سال پیش جوان تر بودند و امروز مویی سپید کرده اند و کمی خمیده تر راه می روند برای وصل با یار سر از پا نمی شناسند و شاید در روزهای باقیمانده جوان تر از جوان های امروزی شوند و پرواز می کنند برای سجده بر خاک حضرت دوست.

سالن تازه تاسیس ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی(ره) که سالهای سال افراد بسیاری برای آن زحمت کشیده اند نخستین مبدایی است که 210 نفر شامل166 نفر زائر و 44 نفر عوامل در آن گردهم جمعی می شوند تا آغاز پروازهای حج امسال را کلید بزنند.

ساعت از 6 صبح گذشته و در همان اول خروس خوان صبح ندای لبیک اللهم لبیکدر فضای ترمینال تازه تاسیس سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) می پیچد.

تقویم 17 تیرماه 98 را ثبت کرده که طبق برنامه ریزی قبلی تاریخ آغاز اعزام پروازهای کاروان های حج است.

به دور و بر که نگاه می اندازی همه مشغول ورود به سالن برگزار مراسم آیین بدرقه از نخستین کاروان حجاج هستند و زائران هم در حال ورود هستند تک تک و مشتاقانه.

جای خود را به پیرمرد و پیرزنی که دست در دست هم آمده اند می دهم و آنها نیز با لبخندی قدردان کار من می شوند و می گویند بالاخره انتظار و دوری از دیدار مسجد الحرام و مسجد النبی به سرآمده و تا چند ساعت دیگر به شهر پیامبر می رسیم .

پیرمرد قطره های اشکش را با آستین لباس قهوه ای رنگش پاک کرده و می گوید: به نیابت از خانواده، شهدا، امام شهدا، رهبر معظم انقلاب و همه مردم کشورم زیارت می کنم و از همه دست اندرکاران هم در برگزاری شرایط و آسایش حجاج تشکر می کنم.

مرد میانسال دیگر که لیوان چای را در دست گرفته و در حال خنک کردن آن است خود را مجید روشندل معرفی کرده و می گوید: به ملاقات خدا می روم و آرامشی وصف ناپذیر دارم. درست است که روابط سیاسی با کشور عربستان قطع شده اما با توجه به سخنرانی های مسئولان که از امنیت و عزت و کرامت صحبت کرده اند هیچ نگرانی نداریم.

وی از زحمات مدیران کاروان و دست اندرکاران در خصوص آموزشها نیز قدردانی کرده و می گوید که زائران کاروان آنها به طور کامل از محدودیت های اسکان در مدینه و مشاعر آشنا هستند و این مووضوع در نگاه آنها نیز تاثیر گذار بوده است.

مجید شیخ لر 44 ساله هم که از شهر تهران و به همراه دختر و همسرش عازم دیار دوست است نیز می گوید: حس بسیار معنوی و غیر قابل وصفی دارم که شاید خداوند برای هر انسانی آن را قسمت نکند و این احساس قابل توصیف نیست.

خانم زهرا مهر خوان 50 ساله نیزبا خنده ای که حاکی از ابراز رضایت نسبت به برخورد مسئولان ذیربط فرودگاهی است از احساسش درباره سفر به سرزمین وحی می گوید: احساس فوق العاده ای دارم که در هیچ لحظه ای از زندگی آن را تجربه نکرده ام و امیدوارم این سفر برای همه آرزومندان اتفاق بیافتد.

166 نفر از کاروانیان 17775 شهر تهران در ساعت 9 صبح روز دوشنبه 17 تیرماه ندای لبیک را از همین ترمینال سلام در فرودگاه امام(ره) آغاز کردند تا چند روز دیگر این ندای ملکوتی(ترویه) را در جای جای مدینه و مکه سردهند و دور خانه دوست طواف عشق به جای آورند.

تمامی شرایط و برنامه ریزی های اجرایی و فرهنگی برای زائران انجام گرفته است تا آنها در کمال آرامش و عزت و کرامت به اعمال عبادی خود بپردازند و سفری پربار و با معرفت را در دفتر خاطرات عمر خود ثبت کنند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.