پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزارت بهداشت: ویروس کرونا مانع سفر حجاج نیست

 وزارت بهداشت: ویروس کرونا مانع سفر حجاج نیست
دکتر نبوی: جای نگرانی ابتلای زائران ایرانی به ویروس تنفسی کرونا نیست و این بیماری نمی تواند مانعی برای سفر حجاج باشد ..
 معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: کرونا نوعی بیماری تنفسی است که مبتلایان به آن علاوه بر داشتن مشکلات تنفسی، دچار اختلالات کلیوی، عملکرد پرده های قلب و سیستم انعقاد خون نیز می شوند.
وی خاطرنشان کرد: به دو دلیل نگران انتقال ویروس کرونا به زائران ایرانی نیستیم؛ اول آنکه این ویروس قدرت سرایت و انتقال بالایی ندارد و دوم آنکه این ویروس فقط افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و دچار بیماری های زمینه ای از جمله افراد دیالیزی را مبتلا می سازد.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: این بیماری در افراد سالم، همانند یک بیماری تنفسی ساده بوده و درمان می شود اما در مبتلایان بیماری های زمینه ای( افرادی که زمینه یک بیماری دیگری را هم دارند) می تواند منجر به مرگ و میر هم شود.
نبوی افزود: سازمان جهانی بهداشت، کیت (دستگاه تشخیص) این بیماری را به کشور ما ارایه کرده است اما تاکنون مورد مشکوکی از بیماری کرونا شناسایی نکرده ایم.
وی یادآور شد: بیماری کرونا فقط در مناطق شرق عربستان مشاهده شده و در شهرهای مکه و مدینه با تعداد معدودی از این بیماری مواجه بوده ایم.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در حج تمتع به حج فرستاده نمی شوند اما اینگونه افراد به حج عمره می روند و سازمان جهانی بهداشت درباره ورود اینگونه افراد به عربستان هشدار داده است.
نبوی تصریح کرد: با این وجود هنوز قانونی مبنی بر جلوگیری از ورود این افراد وضع نشده است.
وی افزود: وزارت بهداشت با همکاری سازمان حج و زیارت همواره سلامت زائران را رصد می کند و برحسب شرایط اقدام خواهیم کرد.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون در کل جهان، ۸۰ مورد از ابتلا به ویروس کرونا دیده شده است، گفت: این ویروس ممکن است در آینده قوی تر شود یا قدرت بیماری زایی خود را از دست بدهد که ما برحسب شرایطی که به وجود خواهد آمد، عمل می کنیم.
نبوی افزود: برخی ویروس ها قدرت بیماری زایی ندارند بطور مثال در گذشته، ۸۰ درصد افراد دارای ویروس آنفلوانزا، بیمار نشدند بنابراین با اطلاعات فعلی در زمینه ویروس کرونا و با توجه به قدرت محدود سرایت آن، لازم نیست اقدام فوق العاده ای انجام دهیم.
وی تصریح کرد: نیازی به محدود کردن سفرهای حج نیست و حتی می توانیم افراد ناتوان را نیز با رعایت ملاحظاتی به حج بفرستیم و اگر ویروس کرونا در همین وضعیت باقی بماند نیاز به انجام اقدام خاصی نیست.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.