پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام دومین گروه پزشکی حج به مکه مکرمه/ آمادگی کادر درمانی مرکز پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران

اعزام دومین گروه پزشکی حج به مکه مکرمه/ آمادگی کادر درمانی مرکز پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران
رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در مدینه از اعزام دومین گروه نیروهای عملیاتی به مکه خبر داد و گفت: درمانگاه‌های مرکز پزشکی در مدینه منوره برای ارائه خدمات به زائران آغاز به کار کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ دکترحجت‌اله روستا با اعلام اینکه در حال حاضر چهار درمانگاه در مجموعه هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره با حضور پزشکان عمومی و متخصص و داروخانه، شبانه‌روز آماده ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی است، گفت: پیش از اعزام نخستین گروه از زوار حج به مکه مکرمه ، تیم‌های عملیاتی برای راه‌اندازی و آماده‌سازی مراکز درمانی به مکه مکرمه اعزام شدند.

وی افزود: همچنین گروه دوم پزشکی علاوه بر همکاری در ساماندهی و تجهیز درمانگاه‌های مدینه، روز گذشته(سه‌شنبه ۱۸ تیر) برای تسریع در تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان و درمانگاه‌ها، راهی مکه مکرمه شد و در حال حاضر سه درمانگاه مرکز پزشکی در مدینه میزبان زائران است.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه همچنین با توصیه به زائران برای استفاده از ماسک در تجمعات انبوه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی، اظهار کرد: زائران به صورت مستقیم در برابر نور آفتاب قرار نگیرند، از مایعات به صورت مستمر و متناوب و از لباس‌های نخی استفاده کنند و همچنین زمان زیارت خود را به ساعات پایانی روز موکول کنند.

وی با تاکید بر اینکه زائران برای جلوگیری از ابتلا و سرایت بیماری، باید به نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های پزشکان توجه کنند، گفت: زائرین همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که شست‌وشوی مکرر دست‌ها در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، گوارشی و بیماری‌های دیگر ضروری است. رعایت نکاتی مثل کوتاه نگهداشتن ناخن‌ها، نظافت و شست‌وشوی پاها، استحمام روزانه، نظافت لباس برای حفظ تندرستی زائران در زمان حج الزامی بوده و رعایت این اصول به سلامت این افراد در زمان حج کمک می‌کند.

دکتر روستا با بیان اینکه زائرین در هنگام استحمام باید مراقب لیز خوردن باشند، زیرا ممکن است صدمات قابل توجهی‌ ببینند، گفت: یکی از موضوعات مهم تغییر عادات غذایی در زمان حج است، زائرینی که رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنند، نباید برنامه غذایی را تغییر دهند، همچنین از تهیه غذا از بیرون کاروان یا نگه‌داشتن آن در اتاق خودداری کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.