پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم

هیچ نهادی برای مبارزه با استکبار جایگزین حوزه نمی‌شود

هیچ نهادی برای مبارزه با استکبار جایگزین حوزه نمی‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیشترین تلاش استکبار جهانی، اکنون با نفاق بر ایجاد تفرقه بین مسلمانان متمرکز شده است و هیچ نهادی نمی تواند برای مبارزه با آنها جایگزین حوزه در مسئولیتی که دارد ب‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر موسوی ضمن بازديد از غرفه خبرگزاري حوزه در نمايشگاه قرآن گفت : بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است ،  دایره  نفوذ اسلام در جوامع مختلف روز به روز بیشتر و گسترده تر می شود و استکبار جهانی برای آن که از نفوذ و گسترش اسلام جلوگیری کند از چند راه مختلف تهاجم خود را شروع کرده است :توهین به مقدسات اسلام (قرآن و پیامبر(ص) و ایجاد تفرقه بین مسلمانان و القاء شبهات
وی افزود: بیشترین سعی و تلاش استکبار در این مسیر بر مساله ایجاد تفرقه بین مسلمانان متمرکز شده است. به همین دلیل امروز می بینیم استکبار به شکل حساب شده ای با تاسیس شبکه های مختلف تلاش می کند بر طبل پوچ نفاق و اختلاف بین شیعه و سنی بکوبند و سنی را نسبت به شیعه و شیعه را نسبت به سنی بدبین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی  گفت : دومین مسیری که استکبار در پیش گرفته است، بر اسائه ادب و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم ( ص ) و مقدسات اسلام مانند قرآن کریم استوار است که به شدت در سال های اخیر از سوی ایادی استکبار جهانی پی گرفته شده است. اما این امر موجب انسجام و وحدت مسلمانان شد.
وی افزود : سومین راهی که استکبار جهانی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین در پیش گرفته است ایجاد  و القای شبهات بیشمار و کاذب در جامعه است که باید بر اساس نیاز جامعه شبهات را پاسخ داد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد : حوزه علمیه در رفع هر سه مورد و مبارزه با تمهیدات دشمن در این زمینه ها به خوبی می تواند نقش خود را ایفا کند و هیچ نهادی در این راستا نمی تواند جایگزین حوزه های علمیه شود، حوزه علمیه و روحانیون معظم و جایگاه رفیع مراجع عالیمقام بسیار کارساز و تعیین کننده است.
وی با اشاره به اهمیت تولیدات قرآنی و توسل به مبانی قرآن کریم در مسیر مبارزه با استکبار جهانی گفت : کار بسیار گسترده و وسیعی در بخش حوزوی انجام شده است و مایه مباهات است، من سال گذشته از نمایشگاه بازدید کردم و معتقد هستم تغییر و افزایش کیفیت و کمیت حضور حوزه در نمایشگاه قرآن به خوبی محسوس است یقینا تولیدات امروز حوزه با دیروز بسیار فرق کرده است و در جهت رشد است.
 رئیس سازمان حج و زیارت افزود : تنها ایرادی که وجود دارد، نحوه معرفی جامع و کامل فعالیت های گسترده حوزه به مردم است با توجه به ابعاد گسترده و عظیم فعالیت حوزه باید از چنان لِسان گسترده ای برای معرفی آن استفاده شود که همه مردم را به خوبی از دامنه این فعالیت ها آگاه کند.
وی توضیح داد : به اعتقاد من حوزه های علمیه در بحث پژوهش و تولیدات قرآنی باید با نیاز سنجی جامعه وارد عمل شود و بر اساس تقاضای موجود در جامعه نسبت به این تولیدات ، اقدام به اولویت بندی در تولید این آثار کند. اگر تولیدات حوزه به دنبال نیاز سنجی های جامعه انجام شود، موجب استقبال بیشتر جامعه از این تولیدات می شود. اما اگر ما چیزی را ارایه کنیم که مورد نیاز و تقاضای جامعه نباشد یا برعکس مردم متقاضی چیزی باشند که در عرضه تولیدات ما نباشد در آن صورت شاهد ایجاد فاصله بین تولیدات و نیازهای جامعه و درخواستها هستیم. بنابراین درقدم نخست باید اقدام به تحقیقات درخصوص نیازسنجی جامعه انجام شود تا تولیدات بعدی برپایه این نیاز سنجی انجام شده و نتایج آن برنامه ریزی شودعرضه و تقاضا باید همخوانی داشته باشد. .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه به ضرورت توجه نهاد ها و دستگاه های اجرایی کشور به امور فرهنگی اشاره کرد و گفت : به اعتقاد من نهادها و دستگاه های فرهنگی کشور باید باور داشته باشند، عنوان و تابلوی انقلاب اسلامی فرهنگی است و باید به مسایل فرهنگی بیش از گذشته توجه کرد.صبغه سیاسی برخی از نهادهای فرهنگی ما بر صبغه فرهنگی غلبه دارد.
وی افزود : خوشبختانه اکنون می توانیم ادعا کنیم که در مقایسه با گذشته در زمینه مسایل فرهنگی بسیار کار شده است و کل نظام اسلامی در زمینه های مختلف مطرح در عرصه فرهنگی کشور به شکل گسترده ای کار کرده است. اما به اعتقاد من باید برای آنکه سطح این فعالیت ها از آنجه امروز جاری است، بیشتر و بهتر شود، باید نخست این باور در خود نهادهای مرتبط با این عرصه ایجاد شود و در خود خانواده حکومت و دولت ، این یقین وجود داشته باشد در هر ارگانی از ارگان های حاکمیتی مسایل فرهنگی به خوبی رعایت و رصد شود.
 رئیس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه تاکید کرد: فلسفه راه اندازی نمایشگاه قرآن این است که مردم از تولیدات قرآنی در طول سال آگاه شوند و اگر این نمایشگاه دائمی باشد می تواند اثر بخش تر باشد، اما نباید همه توان را نیز به این نمایشگاه معطوف و محدود کرد. باید به شکل های گوناگون تولیدات قرانی را به مردم معرفی کرد به خصوص اگر بتوان این نمایشگاه را در بقیه استان های کشور به مانند تهران برپا کرد در آن صورت زمینه دسترسی بیشتر و بهتر به تولیدات قرانی برای جامعه فراهم می شود.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.