پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :زائران هشت استان از فرودگاه امام خمینی اعزام می شوند/ ورود 10هزار و 700 زائر به مدینه

رئیس سازمان حج و زیارت :زائران هشت استان از فرودگاه امام خمینی اعزام می شوند/ ورود 10هزار و 700 زائر به مدینه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : حجاج هشت استان با جمعیت بیش از 30 هزار نفر از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)به مدینه منور اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان عصر روز جمعه قبل از عزیمت به عربستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اعزام هشتاد هزار و 550 زائر امسال از کشورمان به حج تمتع می گفت : این زائران از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عازم این سفر معنوی می شوند .
وی افزود : تا کنون 10 هزار و 700 نفر از17 تیرماه شروع عملیات اعزام زائران تا کنون وارد مدینه منوره شده اند.
وی با بیان اینکه عملیات اعزام زائران تا 14 مردادماه ادامه می یابد ، اظهار کرد : امسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 19 ایستگاه پروازی در سطح کشور عملیات انتقال زائران به عربستان را انجام می دهند و در عربستان هم دو ایستگاه جده و مدینه فعال هستند وی تصریح کرد : امسال فقط فرودگاه اردبیل به دلیل تعمیرات باند فرودگاهی در این عملیات حضور ندارند و بقیه ایستگاه فعال هستند  و پروازها هم تا کنون به صورت کاملا ایمن و در زمان مقرر انجام شده و تاخیری نداشته اند.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی و افزوده شدن ترمینال سلام به عملیات امسال گفت : این مجموعه از جمله ترمینال های کشور با سازه های مناسب برای خدمات دهی به این حجم از زائران است و به خوبی از عهده این فعالیت بر می آید.
رشیدیان همچنین با بیان اینکه در عربستان هم از فردا بعد از ظهر نخستین کاروان حجاج ایرانی عازم مکه می شود ، اظهار کرد: در راستای انجام مطلوب عملیات حج ، تا کنون تمامی بخش ها از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی پروازها را به موقع امن انجام داد تا حوزه مسکن ، حمل و نقل ، تغذیه و تدارکات وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.
وی عنوان کرد: ستاد مدینه سازمان حج و زیارت هم از یک هفته قبل از اعزام زائران در این شهر مستقر شده بود و ستاد مکه هم از چند روز گذشته  در این شهر استقرار یافته و آماده پذیرایی حجاج بیت الله الحرام هستند.
وی تصریح کرد : تا کنون موضوع خاصی نداشته ایم و طی هماهنگی های که با طرف عربستانی انجام شده برای همه مباحث پیش بینی های لازم شده و امید است زائران ما حجی آرام سرشار ازدعای مقبول داشته باشند و از این فرصت بهره معنوی لازم را ببرند.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.