پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: تمرکز تیم های پزشکی برارتقا سلامت حجاج و پیشگیری از بیماریها /روح عملیات حج تحقق شعار خودسازی و تقویت اخوت دینی است

رئیس سازمان حج و زیارت: تمرکز تیم های پزشکی برارتقا سلامت حجاج و پیشگیری از بیماریها /روح عملیات حج تحقق شعار خودسازی و تقویت اخوت دینی است
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : تیم های پزشکی باید با توجه به گرمای هوا و میانگین 56 سال سن زائران امسال موضوع بهداشت زائران را به طور جدی مورد توجه قرار داده و با پیشگیری از بیماری ها بر حفظ و ارتقا سلامت حجاج کشورمان تمرکز کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان روز شنبه در دیدار با اعضای و روسای ستادهای اجرایی حج مستقر در مدینه منوره افزود : در این میان با توجه به ابتلا برخی از زائران به بیماری های پرفشاری خون و دیابت و مانند آن ، باید تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به این افراد تدارک دیده شود و وضعیت این زائران به صورت مستمر و منظم نظارت و کنترل گردد.

رشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه برای موفقیت در مدیریت اجرایی و عملیاتی ، همدلی ، همکاری و تعامل همه بخش ها ضرورتی اساسی گفت: در عملیات حج تمتع به عنوان یک کار سنگین با حجم گسترده ای از اقدامات و خدمات در حوزه های مختلف این همدلی، هم افزایی و هم پوشانی در انجام مطلوب امور و ارائه مناسب و شایسته خدمات نمود می یابد.

وی اظهار کرد : به عنوان خادمان ضیوف الرحمن در این مسیر باید با همه توان تلاش کرده و هر سختی و فشار را به جان بخریم و در سایه اتحاد ، همدلی و هم افزایی به پیشبرد هر چه بهتر امور کمک نماییم .

رشیدیان با اشاره به طولانی بودن مدت سفر برای زائران گفت: روح عملیات حج تحقق شعارحج یعنی خودسازی است و امید می رود زائران از این فرصت و ظرفیتی که برایشان فراهم شده برای خودسازی و ارتقا معنوی خود بهره ببرند؛ ضمن آنکه این زمان فرصتی برای تقویت اخوت دینی و برادری و برابری در بین مسلمانان کشورهای مختلف است .

وی تصریح کرد :باید فضای بهره گیری بیشتر زائران از این فرصت معنوی فراهم شود در عین آنکه باید با سعه صدر و صبوری پاسخگوی مسائل و درخواست های زائران باشیم و خدمت به ضیوف الرحمن اولویت و محور عمل ماست.

وی به کارگزاران و دست اندرکاران ستاد حج توصیه کرد که تمامی امور و برنامه ها را بر اساس برنامه مصوب و جداول زمانبندی ارائه شده ، دقیق انجام دهند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هر یک از ما در هر جایگاهی مسولیت و خدمات مربوطه را با سرعت و دقت به انجام رساند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد : در عین حال باید ، ضوابط، دستورالعمل ها وتوافقنامه های مربوطه در کنار شرایط زائران مورد توجه قرار گرفته و مدیران و کارگزاران برای دریافت به موقع و کافی خدمات لازم از شرکتهای طرف قرارداد کشور میزبان، پیگیری نمایند.

رشیدیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه زمان پیک پروازهای زائران از 24 تیرماه به بعد خواهد بود، گفت: امادگی های لازم در ستادهای مدینه و مکه برای پذیرش و خدمات دهی به زائران آماده است و ضمن ارزیابی مجدد بررسی شود نقصانی در کار نباشد.

وی تصریح کرد : در این میان نیروهای ستادی حج و زیارت باید در تعامل و هماهنگی با نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت خدمات شایسته و مناسب را به زائران ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای کنسولی وزارت امور خارجه طی این ایام در کشور میزبان گفت : بر اساس تفاهم انجام شده ، نیروهای کنسولی به منظور حمایت و تامین منافع حجاج ایرانی در عربستان استقرار یافته اند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تاکید بر توجه زائران به ضوابط و قوانین کشور میزبان گفت: خوشبختانه در تعاملات و حضور حجاج مشکل خاصی وجود ندارد و به طور قطع امسال حجی توام با آرامش ، امنیت و عزت برای حجاج کشورمان و تمامی حجاج کشورهای اسلامی خواهیم داشت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.