نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از زائران حج تمتع خواست برای حفظ سلامت خویش و تقویت استقامت بدنی جهت انجام مناسک حج، پیاده روی را از ایران آغاز کنند.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی: حاجیان از ایران پیاده روی را شروع کنند

سرپرست حجاج ایرانی: حاجیان از ایران پیاده روی را شروع کنند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از زائران حج تمتع خواست برای حفظ سلامت خویش و تقویت استقامت بدنی جهت انجام مناسک حج، پیاده روی را از ایران آغاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز یکشنبه پس از بازدید از درمانگاههای زائران ایرانی در مدینه منوره به خبرنگاران گفت: « بیشترین مراجعه زائران به درمانگاهها در روزهای اخیر، شکایت از بیماری و دردهای عضلانی و بدن درد بوده است.»
وی این تذکر جدی را یادآور شد که پزشکان به زائرین حج مشرف شوند، سفارش نمایند پیاده روی خود را در ایران شروع کنند چون وقتی در مکه و مدینه ناچار می شوند پیاده روی کنند و بدن آمادگی لازم را ندارد، موجب دردهای عضلانی می شود.
سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: « من از مدیران و پزشکان محترم کاروانها که در ایران در نوبت اعزام به سرزمین وحی هستند، تقاضا دارم زائرین عزیزی را که روزهای آینده به مکه و مدینه مشرف می شوند، توصیه به پیاده روی کنند تا با چنین ناراحتی و عارضه ای در سفر روبرو نشوند.»
حجت الاسلام نواب یادآور شد: برای انجام مناسک حج اعم از طواف، سعی، بویژه اعمال ایام تشریق و زیارت در مکه و مدینه نیاز به پیاده روی های فراوانی است.
وی همچنین از زائرانی که با کسالت هایی مثل بیماری قلب و یا دیابت مواجه هستند، خواست پرهیزهای غذایی و استفاده از دارو را در سفر حج زیرنظر پزشک ادامه دهند تا بتوانند مناسک را به صورت کامل به جا آورند.
سرپرست حجاج ایرانی با این حال، وضعیت کلی شرایط پزشکی و درمانی زائران ایرانی را در مدینه منوره، «خوب» ارزیابی کرد و به «خدمتگزاران ضیوف الرحمان» در درمانگاهها «خدا قوت و خسته نباشید» گفت.
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: خوشبختانه، نسبت به سالهای قبل، توزیع منطقه ای درمانگاهها در مدینه بهتر و دسترسی زائران ایرانی به پزشک راحت تر شده است. 
وی افزود: در درمانگاهی که بازدید کردیم، پزشکان متخصص از ساعت 6 صبح در مطب حضور داشتند، داروخانه، داروهای موردنیاز بیماران را تامین کرده بود و شرایط درمانی، خوب بود.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی امروز همراه با آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت ازسه درمانگاه زائران ایرانی در مدینه بازدید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در جریان این بازدید، با پزشکان، کادر درمانی و بیماران حاضر در محل درباره شرایط و امکانات درمانگاه و نحوه خدمات رسانی آن به گفت وگو پرداخت و در ادامه از هتل ماسه البستان محل اقامت زائران ایرانی در مدینه بازدید کرد.
امسال بیش از 86 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع وارد  عربستان می شوند.
ورود زائران از 17 تیرماه به مدینه منوره آغاز شده است. از فردا دوشنبه نیز اعزام زائران ایرانی از طریق جده به سوی مکه مکرمه آغاز می شود.
انتقال تمامی زائران ایرانی از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) صورت می گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.