پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخستین پرواز حجاج ایرانی وارد فرودگاه جده شد/تسهیلات لازم برای استراحت حجاج و پرهیز از گرمازدگی

نخستین پرواز حجاج ایرانی وارد فرودگاه جده شد/تسهیلات لازم برای استراحت حجاج و پرهیز از گرمازدگی
نخستین پرواز حجاج جمهوری اسلامی ایرانی روز دوشنبه 24 تیرماه به ظرفیت ۲۵۲ نفر از فرودگاه اصفهان وارد فرودگاه فرودگاه شهر جده شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ نخستین گروه از زائران مدینه بعد در فرودگاه جده مورد استقبال رییس و اعضای موسسه مطوفی حجاج ایران، رییس و اعضای ستاد مکه مکرمه و نماینده بعثه مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

اکبر رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه در حج تمتع 98 گفت : عملیات تشریفات خروج زائران از فرودگاه جده به سهولت انجام شده است؛ زائران از طریق اتوبوسهای بین شهری عازم شهر مکه مکرمه می شوند که عمر این ناوگان حمل و نقل نیز کمتر از 5 سال است.

وی با بیان اینکه تسهیلات لازم برای انتقال زائران از جده به مکه مکرمه اندیشیده شده است، گفت: تلاش شده تا حد امکان عملیات انتقال زائران در ساعات گرم روز نباشد و به سلامت زائران توجه شده است.

رضایی با بیان اینکه اقامتگاه و استراحتگاه بین راهی(جده تا جحفه و مکه) اندیشیده شده است، گفت: زائران مدینه بعد که وارد فرودگاه جده می شوند باید ابتدا راهی جحفه شوند تا بعد از بستن میقات به سمت مکه حرکت کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه تردد برخی از کاروانهای مدینه بعد با ساعات شدید شدن گرمای هوا مصادف می شود، تسهیلاتی مانند راه اندازی استراحتگاه برای این افراد اندیشیده شده است.
رییس ستاد مکه مکرمه توضیح داد: این استراحتگاه بین راهی ما بین مسیر جده به جحفه و در حدود 30 کیلومتری دورتر از فرودگاه قرار دارد؛ کاروانهایی که در فاصله 4 بامداد تا 10 صبح وارد جده می شوند در طی مسیر در این استراحتگاه ساعتی را سپری خواهند کرد.
به گفته رضایی، راه اندازی این استراحتگاه که برخی از زائران در آن توقف کوتاهی می کنند برای رفاه حال آنها اندیشیده شده است و امیدواریم مورد رضایت عزیزان باشد.

وی به پروازهای صورت گرفته از ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها برآورد می شود که از امروز حجم کار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) که مسئولیت انتقال زائران را به مدینه و جده عهده دار است افزایش قابل توجهی یابد
رییس ستاد مکه مکرمه خبر داد: در واقع اوج انتقال زائران ایرانی را طی روزهای آتی شاهد باشیم .

عملیات انتقال زائران ایرانی به عربستان از 17 تیرماه آغاز شده و تا 24 مردادماه ادامه خواهد داشت.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.