پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:طبخ غذا با رعایت کیفیت، ذائقه و شرایط زائران

رئیس سازمان حج و زیارت:طبخ غذا با رعایت کیفیت، ذائقه و شرایط زائران
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به طبخ غذای زائران کشورمان در شهرهای مدینه و مکه گفت: این طبخ غذا با رعایت کیفیت، ذائقه و شرایط جسمی زائران انجام می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در کنار استطاعت مالی ، استطاعت جسمی زائران از جمله مباحث مهم است، گفت : برای آنکه این توان جسمی حفظ شود و فرد بتواند اعمال خود را به خوبی انجام داده و بهره و حظ معنوی لازم را ببرد باید تغذیه مناسب داشته باشد.
وی ادامه داد : بدین منظور از سال قبل در قالب کارگروه های مختلف میزان کالری، نوع ذائقه و بیماری های موجود در حجاج و مانند آن بررسی شد و گروه های مختلفی برای تامین اقلام مورد نیاز و تدارکات لازم در حوزه غذایی طی ماههای گذشته فعالیت فشرده ای داشتند و حجم زیادی از اقلام مواد غذایی را از کشور به عربستان منتقل کردند.

رشیدیان عنوان کرد: با وجود پخت حجم قابل توجهی غذا، توسط هر آشپزخانه در هر وعده غذایی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رعایت ذائقه های مختلف با توجه به پراکندگی و گستردگی زائران که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور هستند مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود : بر این اساس امروز در مجموع بازدیدها شاهدیم اکثر زائران از نوع غذاها ، تنوع و کیفیت آن راضی هستند اما همان اندک نقدها و نارضایتی هایی هم باید مورد توجه قرار گیرد وموظف به برطرف کردن آنها هستیم .
رشیدیان تصریح کرد : به عنوان نمونه در بحث غذاهای رژیمی با توجه به ذائقه افراد باید به شکل خاصی پخت شود که در این رابطه از آشپزخانه ها خواسته شد این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
وی طی این بازدید به همراه حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آشپزخانه های دو هتل خود پخت و چند انبار مواد غذایی در مدینه بازدید کرد.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.