پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید مسئولان حج از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره

بازدید مسئولان حج از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره
سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت از آشپزخانه های زین و دخیل در مدینه منوره بازدید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت و جمعی از مسئولین بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عملیات مدینه منوره، پیش از ظهر امروز از روند تهیه و پخت غذا برای زایران کشورمان درآشپزخانه های مرکزی مدینه بازدید کردند.

دراین بازدید آقایان رحیم فائض پور و علی اکبر محمد زاده مسئولین آشپزخانه های زین و دخیل روند تهیه غذای ضیوف الرحمان را برای سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت تشریح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان ضمن بازدید از مراحل طبخ غذا در این دو آشپزخانه از سالن های نگهداری مواد پروتئینی، سبزیجات، انبار و تدارکات و طبخ بازدید کردند و در گفتگو با مسئولان و کارکنان هر بخش در جریان فعالیت ها قرار گرفتند.

آقای رشیدیان در این بازدید توضیح داد؛ تلاش شده است تجهیزات و امکانات مورد نیاز را مالکین این آشپزخانه ها تحت نظارت سازمان حج و زیارت تهیه و نصب نمایند که این امر درتهیه و ارائه غذای بهداشتی و سالم به زائران موثر بوده است.

آقای رحیم فائض پورمسئول آشپزخانه زین با تاکید براینکه روند پخت و توزیع غذا همزمان با ورود زائران به مدینه از 17 تیرماه آغاز شده و به صورت معمول ادامه دارد، اظهار داشت: نیروهای این آشپزخانه که دوره های آموزشی را گذرانده اند با استفاده ازدستگاهها و تجهیزات نصب شده تلاش دارند غذایی با کیفیت را طبخ و توزیع کنند.

وی افزود: این نیروها معمولا از ساعت سه صبح تا پنج بعداز ظهر برای طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه حضور دارند و برای تهیه صبحانه گرم نیز تعدادی از نیروها از ساعت 12 شب سرکار خود حاضر می شوند.

برپایه این گزارش، دربازدید سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت از آشپزخانه زین مدیحه سرایی یکی از آشپزها در مقام حضرت فاطمه زهرا(س) فضای معنوی خاصی ایجاد کرد و نماینده ولی فقیه نیز از تلاش و خدمات آنان درجهت آرامش و حفظ سلامت حجاج تقدیر کرد.

مسئولان آشپزخانه های زین و دخیل با بیان اینکه برای آماده کردن غذای زائران در شهر پیامبر مجموعا از 54 نیروی ایرانی در این دو مرکز استفاده می شود، افزودند:از نیروهای غیر ایرانی در این روند استفاده نمی شود.

مسئول آشپزخانه دخیل افزود: با توجه به ذائقه زائران، در برنامه غذایی ضیوف الرحمان طبخ 12 نوع غذا برای وعده های ناهار و شام و سه وعده صبحانه گرم درهفته پیش بینی شده است وبا این تنوع در هر دوره حضور زائران درمدینه، غذای تکراری پخت و توزیع نمی شود.

بر پایه این گزارش، میانگین پخت غذا در هریک از آشپزخانه های زین و دخیل در هر وعده درمدینه قبل حدود 5000 پرس و در مدینه بعد بیش از 6000 پرس خواهد بود و آشپزهای ایرانی تلاش می کنند که غذایی با کیفیت، لذیذ و بهداشتی برای زائران آماده کنند.

آشپزخانه زین در شمال شرق و آشپزخانه دخیل در جنوب غربی مدینه قرار دارد و نزدیک به ده سال است که برای طبخ غذای زائران ایرانی از این دو آشپزخانه استفاده می شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.