پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عربستان امسال میزبان 5 میلیون عمره‌گزار بود

عربستان امسال میزبان 5 میلیون عمره‌گزار بود

عربستان تا پایان ماه شعبان میزبان نزدیک به پنج میلیون عمره‌گزار بود.

به گزارش حج نیوز به نقل از ایسنا، وزارت حج عربستان اعلام کرد، این کشور از ابتدای امسال تا پایان ماه شعبان میزبان چهار میلیون و 800 هزار عمره‌گزار بوده که از رشد 20 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2012 حکایت دارد.

به گزارش عرب نیوز، در این میان 4.5 میلیون زائر خاک عربستان را ترک کرده و مابقی هنوز در این کشور حضور دارند. بیشتر زائرانی که برای سفر عمره به عربستان سفر می‌کنند از طریق هوایی و فرودگاه‌های دو شهر جده و مدینه وارد خاک این کشور می‌شوند.

در همین حال پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری میلادی حدود شش میلیون زائر از 70 کشور جهان برای سفر عمره راهی عربستان شوند. در سال 2012 نیز حدود پنج میلیون زائر مسلمان در قالب سفر عمره به عربستان سفر کردند که بیشتر آنها از چهار کشور ایران، مصر، ترکیه و پاکستان بودند.

درآمدهای حاصل از سفر زائران به عربستان برای سفر عمره و یا شرکت در مراسم سالانه حج حدود 3 درصد از تولید ناخالص داخلی عربستان را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می‌شود امسال از محل سفر زائران حدود 16.5 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی عربستان شود که از رشد 10 درصدی نسبت به سال 2012 حکایت دارد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط نهادهای اقتصادی عربستان، هر زائر بین 700 تا 15 هزار ریال سعودی در عربستان هزینه می‌کند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.