پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : انتظار، اختیار و وظایف پزشکان در عملیات حج فراتر از استانداردها است

رئیس سازمان حج و زیارت : انتظار، اختیار و وظایف پزشکان در عملیات حج فراتر از استانداردها است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : انتظارات از پزشکان و کادر درمانی حاضر در عملیات حج بسیارفراتر از شرایط عادی و گسترده تر از انتظارات استاندارد از یک پزشک  است و باید با همه توان و تخصص خود بر حفظ و ارتقا سلامت زائران ورود یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وز یارت ، علی رضا رشیدیان در دیدار رييس هیات پزشکی مدینه منوره ، پزشکان و کادر درمانی مربوطه با وی خطاب به آنان افزود : برای اثربخشی مطلوب عملکرد این حوزه باید با سایر بخش ها در اطلاع رسانی مباحث مهم و ضرروری مورد نیاز برای سلامت زائران تعامل و هماهنگی و همکاری نزدیکی داشته باشید.
وی اظهار کرد : ما به شدت نیازمند نظرات مشورتی و تخصصی این بخش هستیم و از این امراستقبال می کنیم زیرا به ارتقا و بهبود خدمات دهی ما به زائران کمک می کند.
وی با بیان اینکه توفیق میزبانی ضیوف الرحمن و خدمت به آنان آنهم در شهر پیامبر مکرم اسلام  (ص) و ائمه بقیع ،بسیار ارزشمند است و باید همه کادر پزشکی و درمانی که با نیت خدمت به این سفر آمده اند برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته این زائران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی تصریح کرد : مسئولیت شما با حفظ جان مردم و بهبود آنان ارتباط دارد از این رو باید دقت و حساسیت بالایی در تمام مراحل خدمات درمانی خود از معاینه و  مرحله تشخیص و غیره صورت دهید و در تمام طول سفر و اعزام به مکه و منا و غیره این نظارت ها بر وضعیت و شرایط افراد دچار مشکل یا بیماری خاص با دقت اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه حج سال گذشته از ابعاد مختلف از جمله حوزه پزشکی و درمانی آسیب شناسی شده است ، گفت : به طور قطع طی این مدت  نسبت به ارائه ایده های جدید برای ارائه خدمت با کیفیت بهتر و بیشتر اقدام شده و با تکیه بر این ارزیابی، باید در مسیر ارتقا خدمت ، همه همت خود را به کار بسته و اقدامی جهادی کنید.
رشیدیان با بیان اینکه امسال شرایط حجاج در موسم حج خاص تر و متوسط سن زائران ما 56 سال و بیشتر از سال قبل است ، افزود : در عین ارزیابی های اولیه از وضعیت زائران که درایران انجام شده، اینک باید بدانیم زائری که به این سفر آمده و در مراسم حج حضور یافته چه شرایطی دارد و توان و وضعیت او برای انجام چه سطحی از اعمال و با چه شرایطی را داراست.
وی در این میان شناسایی افراد پر ریسک و دارای بیماری های خاص و مدیریت و توجیه آنها از نظر شرایط شان را برایی کاهش استرس و تبعات بعدی آن ضروری خواند و افزود : اگر این اقدام به خوبی انجام نشود با توجه به فشرده و سنگین بودن اعمال می تواند مشکلاتی نه فقط برای زائر که برای سایر حجاج و نیز تیم عملیاتی ایجاد نماید.  
وی تصریح کرد : پیوستگی کار پزشکی و درمانی که در ایران شروع شده و بر این اساس برای افراد پرونده پزشکی تشکیل شده باید در سرزمین وحی در طول موسم حج تداوم می یابد.
رئیس سازمان حج وز یارت تصریح کرد : کادر پزشکی و درمانی وظیفه ای بسیار مقدس و گسترده و فراتر از شرایط عادی را عهده دار است و در عین آنکه باید خدمات پزشکی عادی را به بیماران و زائران بدهد، در حکم مشاور روانی برای کاهش استرس زائر و نیز مشاور تغذیه ، آمادگی جسمانی و غیره هم باید عمل کرده و وضعیت زائران را از ابعاد مختلف مد نظر قراردهد.
رئیس هیات پزشکی مستقر در مدینه منوره هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه طی روزهای گذشته گفت : مرکز پزشکی مدینه منوره با ۵۴ پرسنل در قالب سه درمانگاه در هتلهای سه گانه مستقر در مدینه منوره مشغول به فعالیت و خدمات رسانی پزشکی به زائران است.
دکتر روستا افزود :  تاکنون تعداد ۴۴۹۹ نفر به درمانگاه ها مراجعه کرده اند  که از این تعداد یک هزار و 31 نفر به پزشک متخصص مراجعه داشته و داروهای مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفته است.
 وی تصریح کرد : خوشخنانه تاکنون مشکل خاصی نداشته ایم وتمامی زایران ایرانی در کمال صحت و سلامت به سر می برند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.