پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه :4499 مراجعه به مراکز درمانی /تمامی زائران در سلامت کامل بسر می برند

  • 27 تیر 1398
  • 23:42
  • 0 دیدگاه
  • 432 بازدید
  • Article Rating
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه :4499 مراجعه به مراکز درمانی /تمامی زائران در سلامت کامل بسر می برند

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره گفت: از زمان حضور زائران در مدینه منوره تاکنون چهار هزار و ۴۹۹ نفر به درمانگاه ها و مراکز درمانی هلال احمر فعال در این شهر مراجعه کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ، دکترحجت الله روستا رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه دراین باره افزود:سه درمانگاه که یکی از آنها به عنوان مجموعه درمانی اصلی به صورت مجهز و شبانه روزی دایر است و دو درمانگاه و یک مطب نیز در کنار آن وظیفه خدمات دهی به زائران مدینه النبی (ص) را عهده دار هستند.
وی ، کادرپزشکی فعال در این مراکز در مدینه منوره را 54 نفرشامل پزشک عمومی ، متخصصان طب اورژانس، زنان، قلب، اعصاب و روان ، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان های سعودی ونیز پرستار ذکر و عنوان کرد : در درمانگاهها سرم تراپی و تزریقات نیز برای زائران انجام می شود.
وی با بیان اینکه زائران ایرانی که تا کنون به این مراکز درمانی مراجعه کردند مشکل و بیماری جدی نداشته اند وبا یک سری اقدامات درمانی مشکل آنها حل شده و هم اکنون همه زائران در صحت و سلامت کامل به سر می برند.
وی توضیح داد : از یک هزار و 499 زائر مراجعه کننده به مراکز درمانی مدینه ، هزار و ۳۱ نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند و اغلب مراجعات هم به دلیل دردهای عضلانی ،آلرژی، سرماخوردگی، تشدید بیماری قلبی و مانند آن بوده است.
رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت درمدینه تصریح کرد : همچنین 4 دستگاه آمبولانس هم برای اعزام بیماران تدارک دیده شده است.
به گفته دکتر روستا ، در صورتی که بیماری نیاز به مراقبت های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، جهت رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه انتقال می یابد که تاکنون 35 بیمار خدمات پاراکلینیکی را از بیمارستان های کشور میزبان دریافت کردند.
وی ادامه داد: یک زائر ایرانی که بدلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان سعودی بستری شده بود امروزمرخص شد ومشکل و بیماری حادی گزارش نشده است.
دکتر روستابا ابراز رضایت همکاری بیمارستان های کشور میزبان با مراکز درمانی درپذیرش بیماران ایرانی افزود: خدمات پزشکی به زائران تا آخرین روز حضور آنها در مدینه ادامه خواهد یافت و امید است تمامی آنان در صحت و سلامت کامل مراسم حج تمتع را به جای آورند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.