پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از آشپزخانه مرکزی مکه با ظرفیت پخت 70 هزار پرس غذا در هر وعده

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از آشپزخانه مرکزی مکه با ظرفیت پخت 70 هزار پرس غذا در هر وعده

رئیس سازمان حج و زیارت از آشپزخانه بزرگ و مرکزی مکه با ظرفیت پخت 70 هزار پرس غذا در هر وعده بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ،علی رضا رشیدیان قبل از ظهر امروز با حضور در این مجموعه از بخش های مختلف آن ، امکانات و تجهیزات در اختیار و نحوه فعالیت و عملکرد و نیروهای فعال آن دیدن کرد .
وی در جریان این بازدید گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مواد اولیه مناسب و با کیفیت در این مجموعه فراهم و تجهیزات مناسب برای نگهداری و پخت غذا و نیز نیروهای کارآمد ، حرفه ای و توانمند آشپزی تامین شده است.
وی تصریح کرد : ضمن آنکه نظارتهای بهداشت و درمان بر روی این مجموعه در زمینه رعایت مباحث بهداشتی و سلامت زائران هم به خوبی در برنامه روزانه کاری مرکز لحاظ و اجرایی شده است.
رشیدیان تصریح کرد : نتیجه عملی کار و تلاش در این مجموعه موجب شده تا ضمن برنامه مطلوب در تدارک و نگهداری مواد اولیه ، در زمینه فرآوری قبل پخت هم عملکرد مطلوب و پخت با کیفیتی را داشته و غذای مناسبی را در اختیار زائران قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس بازدیدها عملکرد این مجموعه بر اساس برنامه ریزی های دقیق است ، ادامه داد : بر اساس اعلام مدیر این آشپزخانه فقط در روز جاری بالغ بر 22 هزار پرس غذا آماده کرده که با غذاهای رژیمی زائران به 25 هزار پرس می رسد و هنوز تا پخت 75 هزار پرس در هر وعده فاصله دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود : هنوز تا رسیدن به مرحله پیک حضور زائران و حجاج ایرانی در عربستان بویژه مکه فاصله داریم اما تا کنون روند و فرآیند کار در این مجموعه به نسبت زمانبندی سالهای قبل بیشتر و بهتر است.
وی با بیان اینکه این مجموعه توانمندی خوبی دارد ، عنوان کرد : با توجه به امکانات و تجهیزات خوب آن مطابق با استانداردهای بین المللی و فعالیت آن تحت نظر پزشک و کارشناسان تغذیه است ، خدمات شایسته ای به زائران ایرانی ارائه دهد.
به گفته وی ،تعدادی نانوایی های جدید هم برای طبخ نان تازه و گرم هم در مکه تامین و آماده فعالیت شده است.

**بازدید از آشپزخانه ابوجدایل

رشیدیان همچنین در بازدید از دیگر آشپزخانه پخت متمرکز غذای زائران ایرانی با نام آشپزخانه ابوجدایل گفت: در حال حاضر آشپزخانه ابوجدایل در هر وعده حدود هفت هزار پرس پخت می کند که در روزهای اوج حضور زائران در شهر مکه این تعداد به حدود 20 هزار پرس افزایش می یابد.

وی افزود: امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و کادر مجرب آشپزخانه، غذای باکیفیت در اختیار ضیوف الرحمان قرار گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص پخت نان در این آشپزخانه اظهار کرد: در حال حاضر یک پخت غیر گسترده و در عین حال بسیار با کیفیت در این آشپزخانه صورت می گیرد که بر این شد تا بر کمیت و تعداد نانهای پخته شده افزایش یابد و نان با ذائقه ایرانی و با کیفیت در اختیار حجاج کشورمان قرار گیرد.
 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.