پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج وزیارت: 300 دستگاه اتوبوس جابه جایی مسافران در مکه مکرمه را عهده دارند

رییس سازمان حج وزیارت: 300 دستگاه اتوبوس جابه جایی مسافران در مکه مکرمه را عهده دارند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت :301 دستگاه اتوبوس، کار جابه جایی حجاج ایرانی در مکه مکرمه در مسیر هتل های محل اقامت و مسجد الحرام را انجام می دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛ علی رضا رشیدیان یکشنبه شب در جریان بازدید از ایستگاههای حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اظهار کرد: خدمات حمل و نقل درون شهری در ۱۸ خط فعال شده و این خدمات در روزهای آتی و با افزایش آمار زائران مستقر در این شهر به ۱۹خط ارتقا یافته و پس از آن تعداد اتوبوس ها افزایش می یابد.
به گفته وی ، امسال در مجموع ۱۹ خط برای تردد حجاج ، برنامه ریزی وبا شماره مشخص شده اند و زائران می توانند از سیستم حمل و نقل درون شهری برای تردد به مقصد استفاده کنند.
وی افزود : در حال حاضر ۱۸ خط در نقل درون شهری مکه مکرمه فعال شده اند و در روزهای آتی تعداد خطوط به ۱۹ خط و سپس تعداد اتوبوس ها افزایش می یابد .

وی با بیان اینکه اتوبوس های تدارک شده در حمل و نقل درون شهری زائران ایرانی ،جدید و با کیفیت است ، افزود : با توجه به قراردادهایی که برای در اختیار گرفتن اتوبوس ها بسته شده است ، امسال شاهد ارتقا کیفیت ناوگان حمل و نقل درون شهری زائران ایرانی نسبت به سنوات قبل هستیم .
وی اظهار کرد : در زمان پیک حضور زائران در مکه تمامی ۳۰۱ دستگاه اتوبوس وارد مدار خدمت رسانی می شوند.
وی به بازدید صورت گرفته از سیستم حمل و نقل درون شهری و آمادگی ناوگان برای خدمت رسانی به حجاج اشاره و عنوان کرد : با توجه به نظمی که در ایستگاهها ایجاد شده این ظرفیت برای ارائه خدمات در خور شأن حجاج فراهم است.
رشیدیان در ادامه با اشاره به برنامه ویژه ای که در راستای تحقق حج هوشمند در دست پیگیری است ، گفت : در حوزه حمل و نقل درون شهری بدین منظور برخی از اتوبوس های این ناوگان به سیستم «جی پی اس»مجهز شده اند تا طی مسیر زائران قابل دسترسی باشد.
رشیدیان در ادامه ابراز امیدواری کرد : با اقداماتی که آغاز شده در سالهای آینده بتوان با تجهیز اتوبوس های بیشتر حمل و نقل درون شهری ، زمان تردد اتوبوس های در طول مسیر را به زائرانی که در هتل منتظر جا به جایی و حرکت به سمت مقصد خود هستند ، اطلاع رسانی کرده و آنها با این برنامه از زمان ورود اتوبوس های بعدی برای انتقال مطلع می شوند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.