پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره

7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره
ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره اعلام کرد: از 16 تیرماه تاکنون حدود 7 هزار و 500 مراجعه به سه درمانگاه و یک مطب زائران ایرانی دراین شهرثبت شده وهمه این مراجعه کنندگان تحت درمان مناسب قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ دراطلاعیه این ستاد آمده است: ازاین تعداد حدود 1700 نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند.
به گفته مسئولان این ستاد، اغلب مراجعات به دلیل دردهای عضلانی ، آلرژی و سرماخوردگی بوده و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی گزارش نشده است.
برپایه این گزارش، در طول حج 98 سه درمانگاه درهتل های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، فعال است.
بخش‌های مختلف درمانگاههای مستقردراین سه هتل به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند و در درمانگاهها سرم تراپی و تزریقات نیز انجام می شود.
دراین اطلاعیه تعداد افرادی که تاکنون برای دریافت برخی خدمات به مراکز درمانی سعودی معرفی شدند، 43 نفر عنوان شده و آمده است به جز یک بیمارهمه این افراد به کاروان های خود بازگشتند.
براین مبنت، بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی و مراقبت های بیمارستانی داشته باشند، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، برای رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه منتقل می شوند و پزشک اعزام (آشنا به زبان عربی) برای هماهنگی با مراکز درمانی کشور میزبان پیش بینی شده است .
خدمات پزشکی به زائران ایرانی قرار است تا آخرین روز حضور آنها در مدینه قبل و بعد ادامه یابد .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.