پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عملیات اعزام و انتقال حجاج ایرانی به عربستان به نیمه رسید

عملیات  اعزام و انتقال حجاج ایرانی به عربستان به نیمه رسید

مسئول عملیات نقل حج تمتع 98 از انتقال بیش از نیمی از حجاج کشورمان تا پایان روز دوشنبه 31 تیرماه به عربستان خبرداد.

«کامران اکبری» در این رابطه به خبرنگار ما گفت : بر این اساس از 361 پرواز برنامه ریزی شده برای انتقال زائران کشورمان به سرزمین های وحی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی«هما» تا کنون 188 پرواز انجام شده و به این ترتیب، عملیات اعزام زائران ایرانی از نیمه گذشته است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا همین تعداد پرواز نیز برای برگشت حجاج کشورمان برنامه ریزی شده است ، افزود :عملکرد ایران ایر در انتقال حجاج تا کنون به بهترین نحو با ایمنی کامل و کمترین تاخیر انجام شده و تحقق  این امر ناشی از «همت، مدیریت و مراقبت» متخصصان، کادر پروازی و همه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.
اکبری میانگین تاخیر پروازهای ایران ایر را تاکنون حدود 22 دقیقه ذکر و عنوان کرد : با توجه به حجم پروازها این میزان ، رقم قابل قبولی است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از پروازهای حجاج ایرانی به دلیل حضور به موقع مسافران ، آمادگی هواپیما و کادر پروازی با تعجیل و زودتر از برنامه اعلام شده ، انجام گرفته است ، افزود : دو مورد تاخیر ناشی از نقص فنی هواپیما در ساری و گرگان موجب شده است میانگین تاخیرعملیات پروازی به 22 دقیقه برسد.
مسئول عملیات نقل حج تمتع 98 ابراز امیدواری کرد : روند کنونی در زمینه انتقال حجاج تا پایان عملیات رفت و برگشت ادامه یابد.
وی گفت: تاکنون عملیات انتقال حجاج از ایستگاههای پروازی کرمانشاه، یزد، گرگان، ساری، زنجان، زاهدان، بیرجند و اهواز به پایان رسیده و انتقال حجاج از طریق ایستگاههای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرمان و هرمزگان نیز همچنان ادامه دارد  و پروازهای حجاج از طریق فرودگاههای همدان و رشت نیز در روزهای آینده آغاز خواهد شد.
به گفته وی ، آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز 9 مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز انجام می شود.
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت، آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه را نیز  14 مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه عنوان کرد.
اکبری همچنین از همکاری عربستان در پذیرش زائران ایرانی و انجام تشریفات مربوط به کنترل گذرنامه و ترخیص آنان در فرودگاههای جده و مدینه ابراز رضایت کرد و گفت که به دلیل تعامل خوب ماموران دراین دو فرودگاه، حجاج در کوتاهترین زمان ممکن از آن خارج می شوند.
انتقال تمامی حجاج ایران در سال جاری توسط ایران ایر (هما) صورت می گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.