پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت : تمام مقدمات برای وقوف حجاج ایرانی در عرفات و منا فراهم است

رییس سازمان حج و زیارت : تمام مقدمات برای وقوف حجاج ایرانی در عرفات و منا فراهم است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : با هماهنگی هایی که با کشور میزبان انجام شده هم اینک تمام مقدمات برای فراهم شدن محیطی مناسب برای وقوف حجاج ایرانی درمنا و عرفات پیش بینی و تدارک شده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان در حاشیه بازدید از اقدامات صورت گرفته در منا و عرفات در گفت و گو با رسانه سعودی افزود : با توجه به مذاکرات طولانی که از سال گذشته میان سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان انجام و تفاهم نامه ای که میان دو طرف برای حج امضا شد، مقدمات برگزاری عملیات حج ۱۴۴۰ به صورت مناسب برنامه ریزی و فراهم شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون روند عملیات حج امسال بسیار خوب پیش رفته است ، گفت : هم اکنون نیز تمام تلاش ها متمرکز بر فراهم آوردن شرایط و محیطی مناسب برای وقوف همه حجاج بویژه حجاج ایرانی درعرفات در حال انجام است و موسسه مطوفین زائران ایرانی هم امور و کارهای لازم در این راستا همچون نصب چادرها و کمک کننده ها ،سرویس های بهداشتی و ایستگاه های نقل ترددی وامکاناتی که برای تغذیه و تدارکات و خدمات بهداشتی و درمانی نیاز است را مستقر کرده و پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.
 وی ابراز امیدواری کرد : با همکاری هایی که بین سازمان حج و زیارت و موسسه مطوفین ایرانی صورت گرفته بتوانیم به حجاج ایرانی، خدمات مناسب و در خور شانی را در منطقه عرفات ، مشعر و منا ارائه دهیم  و با همکاری هایی که در صحنه عمل ایجاد می شود  شاهد شرایط بهتری برای همه حجاج بویژه زائران ایرانی داشته باشیم .
رشیدیان تصریح کرد :در زمان حج بین کسانی که مسئولیت ارائه خدمات به حجاج را دارند اعم از موسسه مطوفین و نیز سازمان های حج و عمره کشورهای مختلف نه تنها دوعیت و  تعارضی وجود ندارد بلکه وحدت و یکی بودن بر سیستم باید حاکم باشد .
رئیس هیات مدیره موسسه مطوفین زائران ایرانی هم در ادامه این مصاحبه با قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت گفت : پذیرایی و خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام وظیفه و امانتی به دوش ماست و امید است که این خدمت رسانی رابه نحو احسن و باکیفیت عالی به انجام رسانیم . 
ازهر افزود : طی چندین جلسه با مسئولان مربوطه درسازمان حج و زیارت نقاط ضعف و کمبودها بررسی و ارزیابی شد و به منظور ارتقا سطح خدمات و اهمیت سلامتی زائران بویژه با توجه به گرمای هوا ، برخی اقدامات اعم از کلی و جزئی در دستور کار قرار گرفت .
 وی اظهار کرد : با استفاده از تجارب گذشته این اصلاحات و اقدامات برای بهبود شرایط حضور زائران بهنگام وقوف انجام شده و در این راستا از چادرهای آلمانی پیشرفته  برای زائران ایرانی استفاده شده و امکانات بیشتری در آنها تعبیه شده از جمله تجهیز این چادرها به کولرهای مناسب و تهویه مطلوب که منجر به بهبود هوای درون چادرها می شود.
 وی تصریح کرد : در واقع خدمات ما نسبت امسال نسبت به قبل از شرایط بهتری برخوردار است و امید است رضایت زائران را فراهم کرده و اعمالشان را در شرایط مطلوب تری به انجام برسانند.
بر اساس قوانین جاری عربستان ، خدمات در مشاعرمقدس به حجاج  کشورهای جهان از طریق 6 موسسه مطوفین که زیر نظر وزارت حج عربستان فعالیت می کنند ارائه می شود و در این میان یک موسسه متقل به عنوان موسسه مطوفین ایران خدمات رسانی به حجاج جمهوری اسلامی ایران را ارائه می دهد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.