پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر عامل موسسه عمره سعادت خبر داد

سیاست های میان مدت در حل بحران مسکن مدینه

سیاست های میان مدت در حل بحران مسکن مدینه
نصراله فرهمند- مدیر عامل موسسه فرهنگی عمره سعادت با اشاره به تسویه حساب با شرکت های سعودی گفت: با تلاش های بی وقفه ریاست محترم سازمان حج و زیارت و مسئولان این سازمان، برای رفع مشکلات و پرداخت بدهی های شرکت های سعودی در حالی برای تسویه با این شرکت‌ها اقدام کردیم که هنوز 14هزار عمره گزار ایرانی در سرزمین وحی حضور داشتند و علیرغم مشکلات نقل و انتقال ارز، از این لحاظ از سال‌های گذشته موفق تر هم بوده ایم.
فرهمند در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری مسکن مدینه بیان داشت: با سرمایه گذاری مسکن در مدینه امیدواریم خدمتی بزرگ به زائران ارائه کنیم که در آینده دستاوردهای میان مدت و بلند مدتی برای سازمان به وجود خواهد آمد و در همین زمینه 6 هتل در عمره ارزیابی قیمت شده و با هماهنگی با مالکین هتل ها در مدینه در خصوص اجاره دراز مدت که صورت گرفته است، قرارداد هتل‌ها آماده نهایی شدن است و مبالغ پیش پرداخت ها نیز در عربستان سعودی آماده است.
وی همچنین با اشاره به سیاست های دراز مدت مسکن مدینه اظهار داشت: زمین های بزرگی در حال حاضر وجود دارد که با ساخت هتل حدود 2 تا 3 هزار اتاق در آنجا می توان احداث کرد. با مالکین زمین‌ها صحبت شده که در صورت تأمین اعتبار امیدواریم بتوانیم تا ده سال آینده مسکن مورد نیاز زائرین عزیر را احداث کنیم.
فرهمند در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری خوب و موفق عمره امسال گفت: با تلاش و همکاری همه دوستان در سازمان مرکزی، دفاتراستان‌ها و برادران موسسه عمره سعادت، عمره خوب و آرامی را پشت سرگذاشتیم. با این وجود لازم است تا در تمام بخش‌های اجرایی آسیب شناسی صورت پذیرد تا خودمان را برای عمره‌ای موفق تر در آینده آماده سازیم که البته در این خصوص همه شرایط در سازمان حج و زیارت و موسسه عمره سعادت مهیاست.
مدیرعامل موسسه عمره سعادت ضمن اشاره به برنامه ریزی برای عمره آتی یادآور شد: در حوزه تأمین ارز در عمره سالجاری موفق عمل شد. عملیات عمره را زمانی آغاز کردیم که در حوزه عتبات 65 میلیون دلار بدهکار بودیم و این مشکل بر کار ما در عمره سایه افکنده بود. هجمه هایی وجود داشت و عده ای تصور می‌کردند که اعتبار چندین ساله ما در عربستان مخدوش شود. به لطف خدا و به اقرار شرکت‌های سعودی که با آنها کار کردیم نه تنها اعتبار ما مخدوش نشد بلکه با تلاشها و پیگیری‌های ریاست محترم سازمان قوی تر از گذشته نیز وارد میدان شدیم و با پرداخت به موقع مطالبات بر اعتبارمان افزوده شد.
فرهمند تاکید کرد: در عمره آتی بایستی سه اولویت تأمین ارز، حل بحران مسکن و ویزا مورد توجه قرار گیرد. اگر در موسم حج بگونه ای عمل شود که مشکل ارز حل شود خیال ما برای تأمین ارز عمره آسوده خواهد شد و توان خود را بر روی رفع مشکل مسکن مدینه متمرکز خواهیم کرد و انشاء الله با برنامه ریزی‌هایی که انجام خواهیم داد شرایط را برای اعزام بیشتر زائران در عمره آتی و عمره های آتی فراهم خواهیم کرد و در حال حاضر در حال آماده سازی طرح‌هایی در این خصوص هستیم.
وی در رابطه با حل مشکل مسکن در مدینه پیشنهاد کرد: با برگزاری نشست‌های کارشناسی سفرهای 10 روزه عمره و یا کمتر بررسی شود و یا با توجه به وجود شرایط بهتر در حوزه مسکن در مکه، بسته اقامتی 4روز مدینه و 8 روز مکه برای عمره گزاران در دست بررسی قرار گیرد.
فرهمند آمادگی برای تدوین دقیق تر برنامه ها و طرح های تبدیلی و جایگزین حج عمره را اعلام کرد و بیان داشت: باید بررسی شود که اگر طول مدت زمان عمره کمتر شود چه اتفاقات و مشکلاتی را پیش رو دارد لذا تصمیمی که گرفته می شود باید قوی باشد. می دانیم که مشکل و کمبود امروز ما در مدینه است و تمام زیرساختها انجام شده و سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می دهد.
وی در پایان به بازگشت آخرین زائرین سفرهای 16 روزه در 27 تیرماه سالجاری و بازگشت آخرین گروه عمره گزاران سفرهای 21 روزه در 6 مرداد ماه امسال اشاره کرد.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

محمد منصوري
محمد منصوري شنبه, 29 تیر,1392 09:19
با سلام

واقعا خسته نباشيد ، گزارش بسيار جامع و كاملي بود.

محمد منصوري
محمد منصوري شنبه, 29 تیر,1392 09:21
gبا سلام

خسته نباشيد.