پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های رییس ستاد مکه به زائران ایرانی/از همراه بردن اشیای گرانقیمت در مسجد الحرام خودداری کنید

توصیه های رییس ستاد مکه به زائران ایرانی/از همراه بردن اشیای گرانقیمت در مسجد الحرام خودداری کنید
رییس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه از حجاج ایرانی خواست از همراه بردن اشیای گرانقیمت و وجه نقد به هنگام تشرف به مسجدالحرام خودداری کرده و فقط به میزان ضرورت پول با خود داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ اکبر رضایی روز سه شنبه در این زمینه گفت: در بسیاری از اتاقهای هتلها، گاو صندوق موجود است و علاوه بر آن زائران می توانند مطابق دستورالعملها، اشیای قیمتی و وجوه خود را نزد مدیران ایرانی مجموعه ها یا مدیران کاروان به امانت بگذارند.
رییس ستاد مکه تصریح کرد : این امر به حفظ آرامش و امنیت حجاج و پیشگیری از موارد احتمالی مفقودی یا سرقت وجوه آنان کمک می کند.
وی همچنین از زائران ایرانی خواست به محض گم شدن گوشی های همراه خود، موضوع را به سرعت به همکاران ستاد حج و زیارت در مناطق اعلام کنند تا با غیرفعال کردن سیم کارت، از سوء استفاده احتمالی از گوشی ها جلوگیری شود.
رضایی در ادامه نسبت به عبور زائران از عرض بزرگراهها و خیابانهای اصلی در مکه هشدار داد و افزود : در صورتی که حجاج، عبور از خیابانهای اصلی را ضروری می دانند، با توجه به سرعت زیاد خودروها در مکه با رعایت احتیاط کامل از عرض خیابان رد شوند.
سومین توصیه وی به حجاج ایرانی، «انتخاب زمان مناسب» برای تردد در مسیر مسجدالحرام بود که در این راستا گفت : با توجه به افزایش شمار حجاج حاضر در مکه مکرمه اعم از ایرانی و غیر ایرانی و ازدحام زائران و شلوغی اتوبوسهای مسیر مسجدالحرام ،زائران به نحوی برنامه ریزی کنند که حداکثر دو ساعت قبل از اذان از هتل خارج شده و یک ساعت قبل در حرم حضور داشته باشند.
این مقام مسئول در سازمان حج همچنین از نمازگزاران خواست پس از اقامه نماز نیز نیم ساعت در خانه خدا بمانند تا از ازدحام و ترافیک مسافران و اتوبوسها کاسته شود.رییس ستاد مکه تصریح کرد:« زائران هنگام سوار شدن به اتوبوسها صبور باشند و رعایت حال افراد کم توان و مسن را نیز داشته باشند.
رضایی اظهار کرد : باید حجاج چون همیشه نمونه اخلاق بوده و با رعایت نظم و انضباط، شان حاجی ایرانی را در همه حال حفظ نمایند.
به گفته مسئولان ستاد مکه، در حال حاضر روزانه نزدیک به 150 دستگاه اتوبوس، زائران ایرانی را از هتلها به مسجدالحرام منتقل می کنند و این تعداد با افزایش ورود زائران در روزهای آینده تا 280 دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.نزدیک به 40 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع تا نیمه شب گذشته وارد مکه مکرمه شده اند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.