پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضاي نخستين قرارداد قطار شهري در مكه مكرمه

امضاي نخستين قرارداد قطار شهري در مكه مكرمه

شهر مكه مكرمه به دليل بافت خاص جغرافيايي با مشكلات خاصي در زمينه حمل و نقل عمومي روبرو است، از اين رو مسئولان اين شهر از تصميم خود براي احداث شبكه حمل و نقل عمومي با تكيه بر قطار شهري خبر مي‌دهند.

نخستين قرارداد احداث شبكه حمل و نقل ريلي در مكه مكرمه به امضا رسيد تا گره از حل معضل هميشگي ترافيك و ازدحام شديد در خيابانهاي مكه مكرمه به ويژه در موسم حج گشوده شود.

بر اساس اين گزارش، امير منطقه مكه مكرمه، توافقنامه شبكه حمل و نقل عمومي در مكه مكرمه را امضا كرد.

پروژه حمل و نقل عمومي مكه مكرمه

سعد القاضي مديركل پروژه حمل و نقل عمومي با قطارها و اتوبوسها در مكه مكرمه اعلام كرد: با يكي از مهمترين شركتهاي داراي تاريخ طولاني در اداره پروژه‌هاي عظيم يعني شركت بارسنس برنكرهاو كه پروژه حمل و نقل مكه مكرمه را برعهده مي‌گيرد، قرارداد امضا شده است.

اسامه البار شهردار مكه مكرمه گفت: شبكه حمل و نقل عمومي مكه مكرمه شبكه اي براي پشتيباني شبكه فعلي در مشاعر مقدسه مي‌باشد همچنين خط «ج» براي خدمت به مشاعر مقدسه از سمت جنوبي و دانشگاه ام القري نزديك مشعر عرفات اجرا خواهد شد.

وي افزود: جزئيات پروژه حمل و نقل عمومي مكه مكرمه، بسيار زياد است كه شامل چهار خط به طور كلي ۱۸۲ كيلومتر و بيش از ۸۰ ايستگاه خواهد شد. اقدامات مربوط به مناقصه با شركت مجري پروژه حدود سه ماه طول كشيد.

البار افزود: پس از امضاي توافقنامه مذكور، چندين توافقنامه مربوط به طراحي و اجراي پروژه شبكه قطارها امضا مي‌شود كه اين پروژه طي سه مرحله اجرا خواهد شد. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.