پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انجام بدون تاخیر 68 درصد پروازهای اعزامی زائران به سرزمین وحی

انجام بدون تاخیر 68 درصد پروازهای اعزامی زائران به سرزمین وحی

بازرس سازمان حج و زیارت در امور پروازی حج تمتع امسال گفت : از شروع عملیات اعزام زائران به حج تمتع تا کنون 237 پرواز انجام شده که از این تعداد 68 درصد بدون هیچ تاخیری اعزام شده اند.

سید علی اصغر بدیعی پنجشنبه شب دراین زمینه با بیان اینکه امسال تمامی عملیات انتقال زائران به عربستان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می شود، افزود : تا پایان عملیات اعزام در مجموع 361 پرواز برای انتقال زائران از 18 ایستگاه پروازی کشور به فرودگاه های جده و مدینه اعزام می شوند.
 وی ادامه داد : در عین حال به دلیل یکی دو مورد مشکل فنی در هواپیماهای اعزامی تاخیری ایجاد شده که موجب گردید میانگین تاخیر در مجموع پروازهای انجام شده به حدود 19 دقیقه رسیده است.
وی اظهار کرد : با مجموع 237 پرواز انجام شده  تا کنون حدود 60 هزار نفر از زائران کشورمان وارد فرودگاه مدینه و جده شده اند.
وی عنوان کرد : از این تعداد 149 پرواز به مقصد مدینه منوره انجام شده و بیش از 38 هزار زایر را با خود به شهر پیامبر مکرم اسلام (ص) منتقل کرده است.
 وی آمار پروازهای اعزامی به جده را هم 88 مورد عنوان و ذکر کرد براین مبنا 21 هزار 202 نفرهم به جده و میقات جحفه منتقل و پس از محرم شدن در مسجد شجره عازم مکه منوره شده اند.
در مجموع شرکت هواپیمایی هما برای انتقال زائران حج تمتع از کشورمان در مجموع 361 پرواز برنامه ریزی کرده و این عملیات که از 17 تیر ماه به طور رسمی آغاز شده تا 14 مردادماه که آخرین پرواز انجام می شود ، خاتمه می یابد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.