پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) به کربلا منتقل می‌شود

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) به کربلا منتقل می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از اتمام ساخت خیمه‌گاه مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) تا پایان سال جاری خبر داد.

 

جابر مهدی‌یار عصر امروز در جمع خبرنگاران در کارگاه ساخت خیمه‌گاه حضرت ابواالفضل (ع) شیراز اظهار داشت: کارگاه درودگری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در حال حاضر مشغول به ساخت دو نیمه ضریح به ابعاد 2.10 متر طول، یک متر عرض در 2.40 متر ارتفاع برای خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: سازه چوبی این دو نیمه ضریح به اتمام رسیده و اکنون در مرحله قلم‌زنی روی صفحات نقره و مس قرار دارد.

مهدی‌یار ادامه داد: این دو نیمه مربوط به زیارتگاه برادران و خواهران در مجموعه خیمه‌گاه‌های حسینی در کربلای معلی محسوب شده و جنس آن از چوب ساج با قطعات قلم‌زنی از جنس مس، طلا و نقره پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، مردم با نذورات خود کمک کردند تا این دو سازه تا پایان سال جاری آماده و به کربلای معلی ارسال و توسط هنرمندان نصب شود.

مهدی‌یار میزان چوب به کار رفته در این خیمه‌گاه را سه متر مکعب عنوان و اضافه کرد: 850 گرم طلا به صورت آبکاری، 200 کیلو نقره و 115 کیلو مس در ساخت این خیمه‌گاه به کار می‌رود.

نماینده امام جمعه شیراز در ستاد بازسازی عتبات عالیات، اذعان داشت: هنرمندان شیرازی ذوق خوبی برای ارائه هنر فارس در قسمت‌های مختلف درودگری، قلم‌زنی، خاتم‌سازی، گچ‌بری، آینه‌کاری و مقرنس کاری دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در ادامه گفت: مجموعه کارگاه‌هایی که ستاد فارس در میدان امام حسین (ع) شهر مقدس شیراز راه‌اندازی کرده؛ به‌گونه‌ای است که در حال حاضر مأموریت‌های مختلفی در بحث هنری بازسازی عتبات عالیات بر عهده گرفته که یکی از این ماموریت‌ها ساخت دو درب مطلای حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بوده که به مرحله 100درصد پیشرفت رسیده و به زودی در حرم مطهر نصب می‌شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ساخت سازه چوبی ضریح مطهر امام حسین (ع) و همچنین ضریح امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) توسط هنرمندان درودگر شیرازی صورت پذیرفته است.

مهدی‌یار در پایان بیان داشت: با این پتانسیل فارس آمادگی پذیرش سایر درخواست‌های حرم‌ها را دارد و در نظر داریم این استان بیش از پیش در ساخت سازه‌های حرم‌های مطهر در عتبات عالیات مشارکت داشته باشد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.