پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از فرودگاه مدینه : روند ورود زائران به عربستان با سرعت انجام است

رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از فرودگاه مدینه : روند ورود زائران به عربستان با سرعت انجام است
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : روند ورود زائران به فرودگاه های جده ومدینه بدون مشکل خاصی به سرعت در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان نیمه شب گذشته در ادامه بازدیدها و سرکشی های خود از واحدهای عملیاتی حج 98 با همراهی نماینده وزیر حج عربستان از فرودگاه مدینه منوره بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی این مجموعه به زائران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ورود حجاج ما به عربستان از دو فرودگاه جده و مدینه انجام می شود ، اظهار کرد : طی سال های اخیر تعداد پرروازهای مسیر جده کاهش یافته و عمده عملیات انتقال زائران ما از طریق فرودگاه مدینه انجام می شود به گونه ای که حتی در عملیات بازگشت هم بخشی از زائران مدینه قبل ها از این فرودگاه به کشور باز می گردند.

وی افزود : از این رو تعداد پروازها از فرودگاه مدینه و حجم خدمات دهی این مجموعه بیشتر است و تلاش بر آن است تا زمینه ورود زائران به گونه ای فراهم شود که آرامش و اطمینان خاطر را درآنان ایجاد کند زیرا به طور طبیعی زائران در ورود به یک کشورخارجی اندکی دغدغه واسترس دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در این موقعیت وجود نیروهای کاردان ، با تجربه و مخلص در فرودگاه برای استقبال زائران مهم است هرچند امسال به منظور کاهش هزینه های اجرایی تعداد نیروهای خود در بحث فرودگاهی کم کرده ایم اما همین نیروهای موجود فعال در بحث فرودگاهی و استقبال مطلوب از زائران بسیار خوب عمل کرده اند.

رشیدیان همچنین برخورد و نحوه عمل ماموران عربستانی فرودگاه را نسبت به سال های قبل بهتر خواند و اظهارکرد : مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد جز آنکه در بحث ورود تبلت ، لپ تاپ و نوبت بوک و دوربین های فیلمبرداری سخت گیری هایی می شود اما تا کنون عمده آنها تحویل شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر از 19 ایستگاه پروازی ما در کشور 18 مورد پروازهای آن اجرایی شده که تا کنون عملیات انتقال زائران از 12 ایستگاه به انجام رسیده و 6 مورد دیگر همچنان فعال است و انتقال زائران از ایستگاه ارومیه هم هنوز آغاز نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بازدید از بخش های خدماتی و اجرایی به استقبال زائران سه کاروان ورودی از استان های آذربایجان غربی و اصفهان رفت و لحظاتی را در بین آنان به گپ و گفتی صمیمانه گذراند و زائران در فضایی پرنشاط و با چهره هایی خندان و سرشار آرامش به سرزمین وحی وارد شدند.

رشیدیان همچنین ابراز امیدواری کرد : همانگونه که در جریان استقبال و ورود به عربستان ، همه زائران سرحال، با نشاط و شادابند امید است در بازگشت هم تمامی حاجیان در صحت و سلامت توام با حجی مقبول و سعی مشکور و دعاهای برآورده شده به خیر به کشور بازگردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.