پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :حدود 71 هزار زائر ایرانی وارد عربستان شدند/استقرار 90 درصد زائران در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت :حدود 71 هزار زائر ایرانی وارد عربستان شدند/استقرار 90 درصد زائران در مکه
رئیس سازمان حج و زیارت از استقرار بیش از 90 درصد زائران ورودی به عربستان در شهر مکه خبر داد و گفت : از ابتدای عملیات اعزام زائران تا کنون 70 هزار و 783 نفر در قالب 286 پرواز به عربستان منتقل شده اند.
علی رضا رشیدیان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : در مجموع تا کنون 79.9 درصد زائران و عوامل اجرایی ما از طریق دو فرودگاه مدینه و جده وارد شده اند که از کل پروازهای انجام شده تا کنون 114 مورد از طریق فرودگاه جده و 172 پرواز هم از فرودگاه مدینه وارد شده است.
به گفته وی ، در این مدت 60 هزار و 234 زائردر قالب 423 کاروان که مدینه اول بودند توسط 10 هزار و 449 دستگاه اتوبوس از مدینه به مکه اعزام شده اند.
وی عنوان کرد : در مجموع 60 درصد پروازهای انجام شده تاخیر نداشته اند اما متوسط تاخیر در کل پروازهای انجام شده 22.4 درصد است.
وی با بیان اینکه تلاش شده خدمات مناسب و در شان ضیوف الرحمن در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شود، اظهار کرد : در زمینه تدارک غذای زائران با توجه به سلیقه و ذائقه مناطق مختلف کشور در عین اهمیت محوری کیفیت به تنوع غذایی هم توجه ویژه شده و در این راستا بخشی از مواد اولیه هم از کشورمان منتقل شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد : فقط امروز 143هزار و 447 پرس غذای مختلف در دو وعده ناهار و شام در شهرهای مدینه و مکه پخت می شود ضمن آنکه در طبخ آنها به وضعیت افراد دارای شرایط خاص مثل دیابتی ها وافراد مبتلا به پرفشاری خون و غیره نیز توجه شده است .
وی در ادامه با اشاره به خدمات حوزه حمل و نقل هم گفت : فقط در مکه 19 خط اتوبوسی با233 دستگاه اتوبوس و 10مینی بوس فعال شده و به زائران در مسیرهتل و مراکز مذهبی خدمت رسانی می کنند که تا کنون بیش از 55 هزار نفر از این طریق جا به جا شده اند .
به گفته وی ، 10 ایستگاه راهنمای حجاج هم فعال شده و به زائران اطلاعات لازم را ارائه می کند که تا کنون 18 هزار و 534نفر از زائران از این محل خدمات دریافت کرده و به 39 نفر از گمشدگان خدمت رسانی شده اند.

*معاینه 71 هزار و 776 زائر در مراکز بهداشتی و درمانی مستقردرعربستان
رشیدیان در حوزه خدمات پزشکی و درمانی هم گفت : از ابتدای ورود زائران به سرزمین وحی تا کنون 71 هزار و 776 زائر ویزیت و معاینه شده اند.
وی عنوان کرد : در مجموع از ابتدا تا کنون 337 زائر در بیمارستان مرکزی پزشکی حج و زیارت بستری شده اند و 148 نفر هم بر اساس تفاهمی که با طرف عربستانی شده نیز در بیمارستان های این کشور منتقل شدند.
وی ادامه داد : در حال حاضر 11 بیمار در بیمارستان های سعودی و 32 نفردر بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.
به گفته وی ، همچنین در مجموع 108 نفر هم خود به روانپزشک مراجعه کرده اند که20 بیمار هم توسط روانپزشک به صورت تخصصی ویزیت شده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.