پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت و نمایند ولی فقیه از دو هتل مدینه / اکثریت زائران از کیفیت ونوع تغذیه رضایت دارند / پخت روزانه بیش از 143 هزار پرس غذا در مکه و مدینه

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت و نمایند ولی فقیه از دو هتل مدینه / اکثریت زائران از کیفیت ونوع تغذیه رضایت دارند / پخت روزانه بیش از 143 هزار پرس غذا در مکه و مدینه
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت عصر امروز از دو هتل محل اسکان زائران ایرانی و نیز آشپزخانه های آنها دیدن کردند و پیرامون وضعیت، کیفیت و کمیت خدمات هتل ها بویژه در حوزه تغذیه با زائران به گفت و گو پرداختند.
رئیس سازمان حج و زیارت پس از این بازدید که از بخش های مختلف هتل از جمله رستوران انجام شد ، در گفت وگو با خبرنگار ما بابیان اینکه فقط طی امروز بالغ بر 143 هزار و 450 پرس غذا در دو وعده نهار و شام در آشپزخانه های مکه و مدینه پخت شده است ، گفت : بحث تغذیه زائران و حجاح بیت الله الحرام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
علی رضا رشیدیان افزود : برای سفر و انجام اعمال حج همانطور که استطاعت مالی مهم است ، استطاعت و توان جسمی زائر هم از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از اصول اولیه برای این امر تغذیه مناسب زائر است تا بتواند طی این ایام مناسک و اعمال حج اعم از زیارت ، عبادات و وقوف در عرفات و منا را با توان و سلامت به انجام برساند.
وی اظهار کرد : با توجه به اهمیت این موضوع وبا هدف ارتقا کمیت و کیفیت تغذیه زائران از سال گذشته کارگروه هایی فعال شدند و بر روی میزان کالری ، نوع ذائقه ، بیماریهایی که برخی از زائران دچار هستند و باید تغذیه متناسب با آن را داشته باشند و مانند آن بررسی و کار کارشناسی انجام داند و طی ماههای گذشته هم به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز و تدارکات لازم گروه های دیگری فعال و نیازهای مربوطه را فراهم کردند.
وی تصریح کرد : با وجود آنکه چند آشپزخانه مرکزی و به تعداد بیشتر ، آشپزخانه های هتلی برای تامین غذای مطلوب و با کیفیت زائران فعال هستند و با توجه به حجم و تعداد زیاد غذاهای طبخی تناسب این غذاها قبا ذائقه ها و سلایق متعدد زائران که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور هستند دشوار می نماید.
وی عنوان کرد : با این حال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شده تقریبا همه ذائقه ها در نظر گرفته شود از این رو طی بازدیدها و بررسی های انجام شده اکثریت زائران از کیفیت و کمیت و نوع غذا رضایت دارند .
رشیدیان تصریح کرد : اما برای همان اندک مواردی که از نوع و طعم غذای طبخ شده ناراضی بودند که عموما هم در بحث غذاهای رژیمی و غذاهای مربوط به افراد دارای بیماری هایی جون پرفشاری خون و دیابت و مانند آن است طبق نظر پزشک تهیه می شود و خیلی نمی توان ذائقه افراد را در نظر گرفت اما ما موظف هستیم تا حد ممکن این نظرات را تامین و مشکل را برطرف کنیم .
وی گفت : در این راستا به آشپزخانه ها تاکید شد در این حوزه دقت بیشتری به خرج دهند و تا حد امکان این امر را مدیریت و نظر زائران را تامین نمایند اما اولویت سلامت زائران است .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.