پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با بدرقه رییس سازمان حج و زیارت ؛

کاروان جانبازان کشورمان عازم مکه مکرمه شد

کاروان جانبازان کشورمان عازم مکه مکرمه شد
کاروان جانبازان کشورمان پس از چند روز اقامت در مدینه و زیارت مرقد مطهر رسول مکرم اسلام (ص) و قبور ائمه بقیع امشب با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت عازم مکه مکرمه شدند.
از 70 زائر این کاروان 24 نفر آنان جانبازان قطع نخاعی ، شیمیایی و قطع عضو از استان های مختلف کشور و بقیه همراهان آنان هستند تا بتواند این جانبازان سرافراز در طول مناسک حج اعمال خود به تمام و کمال به انجام برسانند.
این کاروان که هفته گذشته وارد مدینه منوره شده بود ، پس از زیارت و عبادات خود در مدینه عصر امروز عازم مسجد شجره شدند و در آنجا پس از بستن احرام و محرم شدن با بدرقه صمیمانه رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان عازم مکه مکرمه شدند تا در طواف خانه عشق یاد یاران شهید خود را زنده داشته و پرچم عزت و آزادگی مردمان ایران زمین را چونان همیشه افراشته دارند.
رئیس سازمان حج و زیارت در جریان این دیدار و بدرقه گفت : این جانبازان یک بار ندا و دعوت خدا برای دفاع از اسلام و خاک میهن شان لبیک گفتند و در کنار یاران شهید خود به افتخار جانبازی نائل شدند و امشب هم در لباس احرام دعوت حق را لبیک گفتند و عازم حج تمتع شدند.
وی تصریح کرد : این جانبازان سرافراز نماد افتخار ، سربلندی و عزت ایران اسلامی هستند.
وی در ادامه با اشاره به زائران حاضر در عربستان کفت : تا کنون 70 هزار و 783 زائر با 286 پرواز وارد عربستان شده اند که از این تعداد هم اینک 10 درصد در مدینه منور و 90 درصد دیگر معادل 60 هزار و 234 نفر در مکه استقرار یافته آماده انجام اعمال و مناسک حج می شوند.
وی تصریح کرد : روند انجام امور حج و انتقال و اسکان و پذیرایی از زائران تا کنون مطلوب بوده و مشکلی نداریم .
رشیدیان افزود : تا کنون هیج مشکلی نداشته ایم و در مباحث بهداشتی و درمانی هم میزان مراجعات به مراکز درمانی نسبت به سال های قبل علی رغم افزایش میانگین سنی حجاج و گرمای شدید هوا ، کاهش یافته است و وضعیت حجاج ما مطلوب است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.