پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : 89 درصد عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی به انجام رسید

رئیس سازمان حج و زیارت : 89 درصد عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی به انجام رسید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در این رابطه به خبرنگار ما افزود : 29 هزار و 640 نفر از این زائران در قالب 127 پرواز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از حضور در مسجد شجره راهی مکه مکرمه شدند.
وی زائران ورودی از طریق فرودگاه مدینه را هم 43 هزار و 849 نفر عنوان کرد که از طریق 191 پرواز به این شهر انتقال یافتند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات انتقال تمامی این زائران توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شده است ، افزود : عملکرد غیرتمندانه و متخصصانه مردان بی ادعای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با وجود همه محدودیت ها و تنگناها بسیار برجسته و قابل تقدیر است .

*ویزای 99.9 درصد زائران صادر و تحویل شده است

وی اظهارکرد : در نتیجه این تلاش ها و زحمات 59.3 درصد پروازها بدون تاخیرانجام شد و اما با توجه به بروز یکی دو مورد مشکل در هواپیماها متوسط تاخیر در مجموعه پروازهای انجام شده تا کنون به 26.8 دقیقه رسید که رقمی بالایی نیست.

رشیدیان عنوان کرد : طی این مدت در حوزه صدور ویزای زائران هم سرعت خوبی وجود داشته است چنانکه هم اینک 99.9 درصد ویزاها صادر شده و هم اکنون 88 هزار و 474 زائر ویزای خود را دریافت کرده اند و تعداد محدود باقی مانده هم در حال صدور است .
وی ادامه داد : از کل زائران ورودی به عربستان هم اینک 65 هزار و 729 نفر در قالب 460 کاروان در مکه مکرمه استقرار یافته اند که معادل 89 درصد زائران کشورمان است.

به گفته وی ، 34 هزار و 563 نفر در قالب 248 کاروان زائران مدینه قبل هستند که بعد از حضور چند روزه در مدینه به مکه انتقال یافته اند و بقیه پس از ورود به فرودگاه جده مستقیم به مسجد شجره رفته و بعد از محرم شدن به مکه وارد شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین جمعیت زائرانی که هم اکنون در مدینه حضور دارند را هشت هزار و 686 نفر معادل 11 درصد زائران حاضر در عربستان دانست و افزود : این جمعیت شامل 61 کاروان هستند ضمن انکه عملیات انتقال زائران همچنان تا 14 مردادماه ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تغذیه مناسب این زائران تصریح کرد : آشپزخانه های بزرگ و مجهز در مکه و مدینه و چندین آشپزخانه خودبخت در این حوزه فعال هستند و در کنار غذای گرم و با کیفیت ، تلاش شده نان هم به صورت تازه عرضه شود.

به گفته وی ، از ابتدای ورود زائران تا کنون 416 هزار و 375 قرص نان پخت و توزیع شده است چنانکه فقط در روز گذشته بالغ بر 45 هزار قرص نان تازه برای تغذیه زائران پخت شده است .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.