پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : آمار زائران ورودی به عربستان از مرز 80 هزار نفر گذشت /اتمام پروازهای مدینه اول

رئیس سازمان حج و زیارت : آمار زائران ورودی به عربستان از مرز 80 هزار نفر گذشت /اتمام پروازهای مدینه اول
رئیس سازمان حج و زیارت از ورود 80 هزار و 621 نفر از زائران و عوامل اجرایی حج 98 تا کنون به عربستان خبر داد و گفت : این جمعیت بیش از 91 درصد زائران و دست اندکاران امسال را تشکیل می دهند که با 326 پرواز به سرزمین وحی انتقال یافتند.
علی رضا رشیدیان روز پنجشنبه در این رابطه به خبرنگار ما عنوان کرد : از این میزان 191 پرواز با 43 هزار و 753 زائر به فرودگاه مدینه واردشده اند و بقیه با 135 پرواز از طریق فرودگاه جده منتقل شدند.
وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تا کنون به خوبی از عهده مسئولیت سنگین انتقال زائران و حجاح بیت الله الحرام برآمده است ؛ افزود : 60.1 درصد پروازهای انجام شده بدون هیچ تاخیری در زمان تعیین شده انجام شده اند اما متوسط تاخیر به دلیل بروز یکی دو مورد نقص فنی در پروازها به رقم 26.6 دقیقه رسیده است.
وی اظهار کرد : در این میان امسال در حوزه صدور ویزاها هم عملکرد قابل قبولی وجود داشت چنانکه امروز که هنوز 5 روز تا پایان عملیات انتقال زائران به حج تمتع مانده 99.9 درصد ویزاهای زائران وعوامل اجرایی صادر شده است.
به گفته رشیدیان ، طی این مدت برای 85 هزار و 485 زائر و نیز 2 هزار و 535 نفر از عوامل اجرایی و دست اندرکاران حج 98 ویزا صادر شده است.

*پروازهای ورودی به مقصد مدینه پایان یافت

وی در ادامه با بیان اینکه طی چند روز آینده تمامی زائران به عربستان منتقل می شوند ،افزود : شب گذشته کلیه پروازها به مقصد مدینه پایان یافت و در مجموع این پروازها 46 هزار و 837 زائر مدینه قبل به این شهر مقدس وارد شدند.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد : به غیر از تهران، مشهد ارومیه، کلیه پروازها از 19 ایستگاه پروازی در کشور پایان یافته است.
به گفته وی ،در این میان برای انتقال 2 هزار نفر از زائران هم شرکت هواپیمایی هما ۸ پرواز فوق العاده از مقاصد مشهد، اصفهان، تبریز و تهران را به جده برنامه ریزی کرد.
وی عنوان کرد : از کل زائران حاضر در عربستان هم اینک 91 درصد در مکه مکرمه استقرار یافته اند که شامل 69 هزار و 153 هزار در قالب 483 کاروان در مکه هستند .
وی اظهار کرد : این زائران بخشی از مدینه و تعدادی دیگری مستتقیم از فرودگاه جده در مجموع توسط 1659 دستگاه اتوبوس به مکه منتقل شده اند.
رشیدیان گفت : از این تعداد 35 هزار و 127 زائر با 252 کاروان مدینه اول بودندکه از فرودگاه مدینه وارد این شهر شده و بعد از چند روز اقامت به مکه مکرمه انتقال یافته اند .
وی افزود : سایر زائران از فرودگاه جده وارد شده و بعد از استراحت و احرام بستن در مسجد شجره عازم مکه شده و در این شهر اسکان یافته اند.
وی شمار زائرانی که هم اکنون در مدینه هستند را 7 هزار و 226 نفر در قالب 52 کاروان عنوان کرد.
به گفته وی ، با توجه به افزایش آمار زائران حاضر در مکه برنامه ها برای ارائه مناسب در ابعاد مختلف در این شهر انجام شده و بدین منظور در 19 خط فعال درون شهری 285 دستگاه اتوبوس و مینی بوس کار جابه جایی زائران را انجام می دهند که طی این مدت هم 66 هزار و 74 زائر را جابه جا کرده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد : در این میان همانند مدینه که زیارت دوره برای زائران برگزار می شد و در مجموع بالغ بر 40 هزار زائر در قالب 277 کاروان با 932 دستگاه اتوبوس از زیارت دوره استفاده کردند در مکه هم این برنامه در دست انجام است.
وی گفت : تا کنون حدود 47 هزار زائر در قالب 323 کاروان با استفاده از یک هزار و 44 دستگاه اتوبوس از این زیارت های دوره ای بهره مند شده اند.
وی ادامه داد : همچنین در کنار نرم افزار «زایر یار» که برای کمک و راهنمایی و مسیر یابی زائران طراحی شده و بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود ، برای راهنمایی حجاج در مکه 10 ایستگاه فعال شده در هر شیفت در مجموع 104 نیرو کار هدایت و راهنمایی و کمک به زائران را در مکه مکرمه انجام می دهند.
وی عنوان کرد : این ایستگاه ها تا کنون به 24 هزار و 659 زائر خدمات داده و آنان را راهنمایی کرده اند و 73 نفر از گمشدگان هم از این مراکز خدمت دریافت کرده اند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.