پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

176 درب برای ورود مهمانان خانه خدا

176 درب برای ورود مهمانان خانه خدا

عمره گذاران و زائران خانه خدا از طریق 176 درب که بیست و چهارساعت باز بوده و زیر نظر نهصد کارمند است، وارد مسجدالحرام، سطوح و ساختمان های وابسته به آن می شوند.

«عبدالله بن مهنا الطمیح» مدیر اداره در های مسجد الحرام با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در های مسجدالحرام به تابلوهای هدایتگر دیجیتال مجهز شده است که در صورت امکان ورود نمازگزاران، سبزرنگ و در صورت پر بودن ظرفیت آن، قرمز رنگ می شوند.
عبدالله الطمیح تشریح کرد: از مجموع درهای مسجدالحرام، پانزده درب برای نیازهای ویژه اختصاص داده شده است که این درها عبارند از : درب ملک عبدالعزیز، اجیاد الجدید، حنین، صفا، آسانسور «المروه»، باب المروه، آسانسور مراد، آسانسور القراره، القراره، العمره، درب 64، درب 74، درب 84 و درب 94.
وی افزود: علاوه بر این در تمامی زوایای مسجدالحرام، پله های برقی نصب شده است که تعداد آنها به هفت پله برقی می رسد و ورود و خروج زائران را تسهیل می کند.
الطمیح تاکید کرد: مسئولان درهای مسجدالحرام، از ورود آنچه که به حجاج و زائران مسجدالحرام لطمه زده و باعث ناراحتی آنها می شود، همچنین  از ورود انواع کیف و چمدان و نوشیدنی ها و خوراکی هایی که نظافت و قداست مسجدالحرام را برهم می زند، جلوگیری می کنند.
وی افزود: درب «باب الصفا» برای ورود جنازه هاو سهولت رفت و آمدها در این خصوص اختصاص داده شده است زیرا این درب به محل ویژه این موضوع نزدیک است.
براساس گزارش پایگاه روزنامه «الریاض» عربستان، وی در پایان سخنان خود از مهمانان خانه خدا خواست تا با کارکنان درب ها همکاری کرده و در حفظ نظافت و قداست مسجدالحرام سهیم باشند و از ورود چمدان و کیف های خود به مسجدالحرام پرهیز کرده و از صندوق امانات برای این موضوع استفاده کنند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.