پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :استقرار 72 هزار زائر ایرانی در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت :استقرار 72 هزار زائر ایرانی در مکه
رئیس سازمان حج و زیارت از استقرار و اسکان 72 هزار و 145 نفر معادل 92 درصد زائران کشورمان در قالب 503 کاروان در عربستان خبر داد.
علی رضا رشیدیان روز جمعه در این رابطه به خبرنگار ما افزود : از 17 تیرماه تا کنون در مجموع 82 هزار و 593 زائر و عوامل اجرایی حج وارد سرزمین وحی شده اند که از این تعداد 77 هزار و 178 نفر آنان را زائران بیت الله الحرام تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد : این زائران در مجموع با 334 پرواز به عربستان وارد شده اند که 43 هزار نفر آنان با 191 پرواز به فرودگاه مدینه و 33 هزار و 425 نفر هم با 143 پرواز به فرودگاه جده انتقال یافته اند.

*61 درصد پروازها بدون تاخیر

رشیدیان در ادامه با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به خوبی از عهده انجام این حجم سنگین پروازها برآمده است ، گفت : متوسط میزان تاخیر در پروازهای انجام شده 26.3 دقیقه است اما 61 درصد پروازها بدون کمترین تاخیر انجام شده است.
به گفته وی ، در بحث صدور ویزاهای زائران هم عملکردها مطلوب بوده است به گونه ای که تا کنون ویزای 88هزار و 950 نفر از زائران کشورمان معادل 99.9 درصد صادر و تحویل شدهت است.
وی عنوان کرد : از این تعداد ویزای صادره 85 هزار و 950 مورد مربوط به زائران و 2 هزار و 535 نفر هم عوامل اجرایی حج می باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طی چند روز آینده کل این زائران وارد عربستان شده و در مکه مکرمه اسکان می یابند ، گفت : پروازهای مدینه اول هم از دو روز قبل به انجام رسیده و پروازهای باقیمانده فقط از فرودگاه جده انجام و زائران مستقیم بعد از محرم شدن در مسجد شجره به مکه انتقال می یابند.
به گفته وی ، هم اکنون از 72 هزار نفری که در مکه استقرار یافته اند 36 هزار و 427 نفر شان با 260 کاروان زائران مدینه اول هستند که بعد از حضور چند روزه در شهر پیامبر (ص) وارد مکه شده اند.
وی افزود : هنوز 45 کاروان شامل 6 هزار و 206 زائر معادل هشت درصد کل حجاح ایرانی در مدینه حضور دارند که طی روزهای آتی به مکه انتقال می یابند.
به گفته وی ، در مکه تمامی مقدمات و امکانات برای خدمت رسانی و پذیرایی مناسب از زائران فراهم شده چنانکه 315 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در 19 ایستگاه فعال کار جابه جایی زائران را در مسیر هتل ها و مسجد الحرام انجام می دهند.
رشیدیان گفت : تا کنون بالغ بر 70 هزار زائر در مکه از این طریق جابه جاشده اند.
وی افزود : ایستگاه های راهنمایی حجاج هم طی این مدت به 26 هزار و 369 زائر خدمات داده اند و در بحث طبخ غذا آشپزخانه های مجهز و نیز در حوزه سلامت هم مراکز بهداشتی عملکرد مطلوبی داشته اند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.