پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تا کنون 600 مورد هزینه خسارت و مفقودی بار به زائران پرداخت شده است

تا کنون 600 مورد هزینه خسارت و مفقودی بار به زائران پرداخت شده است

مسوول رفاه و حوادث ستاد حج مکه مکرمه اعلام کرد : تا کنون 600 مورد هزینه خسارت وارده به بار و یا مفقودی وسایل و چمدان زائران حج پرداخت شده است.

مرتضی قانع در این رابطه به خبرنگار ما گفت :خسارت پرداختی به زائران در این 600 مورد بالغ بر 24 هزار و 500 ریال سعودی بوده است.
پیش از این اعلام شده بود در مواردی که خسارت هایی به بار زائران در پروازهای ورودی به عربستانی روی دهد، در قرارداد بیمه ای مورد توجه قرار گرفته تا نسبت به جبران آن اقدام شود و با تایید مفقودی ساک زائر توسط ستاد منطقه 100 ریال به او علی الحساب داده می شود تا وسایل اولیه را تامین کند و در صورت پیدا نشدن آن مابه التفاوت آن در بازگشت تسویه می شود.

وی تصریح کرد : از این 600 مورد مفقودی ،  33مورد از این اموال پیدا شده و ۲۸ مورد ازاین وسایل به زایرین تحویل شده است.
 به گفته وی ،  ۵مورد از این وسایل و ساک و چمدان ها هم بدون مشخصات است که علی رغم پیگیری های انجام شده تاکنون موفق به تحویل آنها نشده ایم .
 وی اظهار کرد : ۷مورد ساکهای اعلامی از فرودگاه جده به کاروانهای مربوطه تحویل شد و ۲۵ مورد اعلام مفقودی نیز متاسفانه تا کنون پیدا نشده که در دست پیگیری است..
به گفته وی ، این گزارشات مفقودی عموما در حوزه حرم اتفاق افتاده است از اینرو از زایران تقاضا می شود به هنگام تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از به همراه بردن پول و لوازم غیر ضروری خودداری کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.