پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خدمات دهی ایستگاه های راهنمایی حجاج در مکه تا کنون به حدود 30 هزار زائر

خدمات دهی ایستگاه های راهنمایی حجاج در مکه تا کنون به حدود 30 هزار زائر

مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه اعلام کرد : تا کنون ایستگاه های فعال راهنمای حجاج در شهر مکه به 29 هزار و 734 زائر خدمات رسانی کرده اند.

محمدجواد دانشیار یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ما افزود : سازمان حج و زیارت با راه‌اندازی ساز و کارهای لازم و بکارگیری عوامل انسانی به عنوان «راهنمای حجاج» ، تمام تلاش خود را برای راهنمایی و هدایت زائران گمشده و دچار مشکل در مسیریابی به کار بسته است.
 وی اظهار کرد : در این رابطه هم اکنون 11 ایستگاه راهنمایی حجاج در مکه فعال است و در هر شیفت کاری آن 105 نفر به زائران خدمت رسانی می کنند.
 وی ادامه داد : در مجموع این طرح علاوه بر افرادی که تا کنون راهنمایی های لازم را دریافت کرده ند ، 110 گمشده هم از ایستگاه خدمت دریافت کرده اند.. 
وی تصریح کرد : طرح امداد با هدف راهنمایی گمشدگان و جا‌ماندگان از کاروان‌ها در ایّام حج تمتّع اجرایی شده و با توجّه به کثرت زائران در مکه و موقعیّت جغرافیایی آن به لحاظ کوهستانی بودن و پراکندگی محل‌های اقامت زائران ایرانی در فاصله نه چندان دور از حرم ، مکان‌های متعدّد و مختلفی برای استقرار عوامل امدادی پیش‌بینی شده است. 
وی از جمله مکان‌های حضور عوامل راهنما در مکه مکرمه را شامل مسجدالحرام، باب ملک عبدالعزیز، در مسجدالحرام- باب ملک فهد، در مسجدالحرام روبروی چراغ سبز می باشد که همواره فعال و اماده خدمت رسانی به زائران است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.