پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس ستاد مکه مکرمه در حج : 80 هتل مکه خدمت رسانی به حجاج ایرانی را بر عهده دارند

رییس ستاد مکه مکرمه در حج  : 80 هتل مکه خدمت رسانی به حجاج ایرانی را بر عهده دارند

رییس ستاد مکه مکرمه در حج 98 گفت : هم اکنون 80 هتل مکه محل استقرار زائران ایرانی است و کار خدمت رسانی به حجاح در این مجموعه ها با شرایط خوبی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، اکبر رضایی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ما ، با بیان اینکه تا کنون بیش از 97 درصد زائران حاضر در عربستان در مکه و هتل های تدارک شده اقامت کرده اند ، آمار زائران اسکان یافته در هتل ها را 79 هزار و 480 نفر تا کنون ذکر کرد و افزود : این رقم طی روزهای آتی تکمیل شده و به 86 هزار و 500 زائر می رسد.
وی با اشاره به برخی تنگناها در مدینه به دلیل تخریب های گسترده و عدم ساخت و سازهای مناسب برای اقامت زائران ، افزود : در مکه این مشکل وجود نداشت و به هنگام قرارداد اجازه دامنه اختیار و انتخاب ما بیشتر بود از این رو فضاهای مناسبی برای اسکان زائران فراهم شده است ضمن آنکه از سرانه تعیین شده عربستان هم آنچه ما برای آسایش و رفاه حجاج مان در نظر گرفته ایم بیشتر است.
وی در بحث وضعیت اسکان ونحوه خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام گفت : در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره جهت مدیریت هتل، اداره امور استقراری و سرویس‌دهی به زائران ، فردی به عنوان «مدیر مجموعه» برای هر یک از هتل‌های محل اقامت زائران توسط سازمان حج و زیارت تعیین شده است.
وی اظهار کرد : این افراد پس از انجام آزمون‌های لازم انتخاب شده و با گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب تجربه‌های اجرایی از سوی سازمان حج و زیارت در موسم حج به کار گرفته می شوند. 
رضایی تصریح کرد: هماهنگی و تامین تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، تامین بهداشت محیط، سرویس‌دهی امور خانه‌داری و نظارت بر صحّتِ عملکردِ ابنیه و تاسیسات هتل و اتاق‌ها را از جمله وظایف مدیران مجموعه هاست که بر اساس بررسی های انجام شده روند خوبی دارد.
وی افزود: تنظیم و نظارت بر نحوه ورود و خروج کاروان‌ها، هماهنگی انتقال بار حجاج به شهر یا فرودگاه مقصد و مشاعر مقدسه، پیگیری رفع مشکلات و نقایص ساختمان ، انجام برنامه های فرهنگی مطابق برنامه های بعثه و پیگیری دیگر امور محل اسکان زائران از دیگر وظایف مدیران مجموعه است تا اختلال و نقصان جدی در کار پیش نیاید.
رییس ستاد مکه در حج 98، هماهنگی انتقال و اسکان کاروان‌ها در مشاعر مقدّسه عرفات، مشعرالحرام و منا را نیز از جمله وظایفی برشمرد که مدیر مجموعه با همکاری مدیران کاروان‌ها بر عهده دارند و از روزهای گذشته در کنار سایر بخش های اجرایی ،درگیرهماهنگی ها و ارزیابی شرایط و امکانات و تامین نیازهای زائران در این اماکن بوده و هستند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.