پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : ورود و استقرار بیش از ۸۷ هزار زائر و عوامل اجرایی حج تمتع در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت : ورود و استقرار بیش از ۸۷ هزار زائر و عوامل اجرایی حج تمتع  در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : تا کنون بالغ بر 78 هزار و 834 زائر و عوامل اجرایی کشورمان به سرزمین وحی وارد شده اند.

علی رضا رشیدیان در این زمینه افزود : از این تعداد  بیش 82 هزار نفرآنان را زائران تشکیل می دهند که با 355 پرواز به سرزمین وحی منتقل شده اند.
 به گفته وی ، 43 هزار و 753 زائر با 191 پرواز به مقصد فرودگاه مدینه و مابقی از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده اند.
وی با بیان اینکه عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی که امسال عملیات انتقال زائران کشورمان را عهده دار شده است ، با وجود حجم سنگین کار تا کنون بسیار خوب بوده است چنانکه متوسط تاخیر در پروازها 25 دقیقه است و در این میان بیش از 61 درصد پروازها بدون تاخیر انجام شد.
وی در زمینه خدمات ارائه شده به زائران طی این مدت ادامه داد : طی این مدت در حوزه بهداشت و پزشکی 131 هزار و 723 زائر درمطب ها و درمانگاه ها ویزیت شده اند که از این تعداد 12 هزار و 167 نفر هم ویزیت تخصصی شده اند.
 رشیدیان تصریح کرد : همچنین در این میان 631 نفربه علل مختلف در بیمارستان مرکز پزشکی حج و 209 نفر هم در بیمارستان سعودی بستری شدند.
وی عنوان کرد : بخش عمده این افراد ترخیص شده اند هم اکنون 15 نفردر بیمارستان سعودی و 43 نفر دیگر درمرکز پزشکی حج بستری می باشند.
وی افزود : در حوزه تغذیه هم در حال حاضر روزانه 180 هزار پرس غذا طبخ و توزیع می شود ضمن آنکه هر روز35 هزار قرص نان پخت می شود .
وی خدمات حوزه حمل و نقلی را هم گسترده خواند و گفت : در کنار کار نقل و انتقال زائران در مسیرهای برون شهری بین مدینه و جده بویژه طی این ایام کار انتقال زائران در مکه سنگین است و در قالب 19 ایستگاه 216 دستگاه اتوبوس و کوستر به زائران خدمات می دهند که این روزها اوج فعالیت بخش های مختلف در خدمت رسانی به زائران است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.