پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در جمع راهنمایان حجاج : به عنوان خادمان ضیوف الرحمن باید در حج تمرین خودسازی و فروتنی کنیم

رئیس سازمان حج و زیارت در جمع راهنمایان حجاج : به عنوان خادمان ضیوف الرحمن باید در حج تمرین خودسازی و فروتنی کنیم

رئیس سازمان حج و زیارت در جمع راهنمایان حجاج گفت : همه ما به عنوان خادمان ضیوف الرحمن باید با خدمت خالصانه در حج تمرین خودسازی و فروتنی کنیم .

علی رضا رشیدیان در همایش آماده سازی راهنمایان حجاج در آستانه ایام تشریق در مکه مکرمه خطاب به آنان افزود : نقش شما به عنوان راهنمایان حجاج و در رفع نگرانی و ایجاد آرامش آنان حجاج به هنگام بروز مشکل بسیار مهم است و لباس شما نشان از خدمت خالصانه به همه زائران دارد. 
وی عنوان کرد : با فعالیت راهنمایان ،نگرانی زائران رفع و آرامش آنان تامین می شود و حاجی بدون دغدغهمی تواند در این سفر با اطمینان خاطر از کمک و حمایت بخش های مختلف بویژه راهنمایان اعمال و مناسک خود را انجام دهد و هر جا دچار مشکل شود می داند که حمایت و کمک می شود.
وی افزود: امسال به مدد فناوری نوین در بخش راهنمایی زائران از امکانات و ابزارهای نوین نیز بهره گرفته ایم تا در کنار تجربه های موجود به راه کارهای موثر در ارتقای وضعیت خدمت و یاری رسانی به حجاج دست یابیم.
 وی نرم افزار «زائر یار» را یکی از این ابزارها خواند و افزود : نصب آن بر روی گوشی های هوشمند تلفن همراه میتواند چرخه مساعدت به زائران جدا مانده از کاروان را تسهیل نماید .
 رشیدیان تصریح کرد : بویژه در حج امسال که میانگین سن حاجیان ایرانی نسبتا بالا و تعداد بانوان نیز زیاد و از طرفی زمان سفر به سبب الزامات اجرایی طولانی است و حج هم در فصل گرما واقع شده این خدمت رسانی راهنمایان آن هم به سرعت و به موقع ازجایگاه مهمی برخوردار است . 
وی  ادامه داد:  مسیرهای رفت و برگشت بین خیمه های منا تا محل جمرات بطور دقیق شناسایی و جانمایی برای سازماندهی و استقرار  اکیپ های راهنمای حجاج انجام شده است .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش پنج خصوصیت شامل اخلاص ،شکیبایی ، نشاط مستمر ، برخورد کریمانه و مردم داری را برای فرد امداد رسان به حجاج ویژگی های لازم و ضروری دانست .
حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب افزود : امید است: راهنمایان در انجام وظایف سنگین و فشرده در ایام تشریق با صبوری و آرامش خدمت به ضیوف الرحمن را چون همیشه به نحو احسن به انجام رسانند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.