پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر عملیات حج 98 : زائران سبکبار راهی عرفات شوند

مدیر عملیات حج 98 : زائران سبکبار راهی عرفات شوند
مدیر عملیات حج 98 از زائران خواست ، سبکبار راهی عرفات شوند و از همراه بردن وسایل غیرضرروی و حجیم که موجب زحمت بسیار برایشان می شود ، پرهیز کنند.
نصرالله فرهمند در رابطه با ملاحظات خروج از مکه و وقوف در عرفات به خبرنگار ما گفت : در آستان عزیمت به مشاعر زائران مراقب سلامتی خود باشند.
وی با بیان اینکه حج یکی از ارکان پنجگانه اسلام است و حضور درعرفات ، مشعرالحرام و منا در ایّام حج ، رکن اساسی حج تمتّعاست زیرا تمام حج؛ عرفه ، مشعر و منا است و همه تلاش‌ها به این ایّام برمی‌گردد و همه تمرکز حجّاج و خدمتگزاران حج بر این ایام است.
وی ضمن تاکبد بر احتناب زائران از بردن وسایل غیر ضروری، افزود : باید وسایل همراه بسیار محدود و فقط الزامات اساسی شامل وسایل تقصیر، حلق ،رمی جمرات ،وسایل شخصی، داروهای اختصاصی ، کتب ادعیه و قرآن ومانند آن باشد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی کاروان‌ها تا روز هشتم ذی‌الحجّه در هتل محل اقامت خود در مکه حضور دارند و این روزکاروان طبق برنامه زمان بندی خود به عرفات عزیمت می نماید.
فرهمند همچنین در ارتباط با ترویه زائران اهل سنت گفت : این گروه از زائران در روز هشتم ذی‌الحجه به منظور انجام ترویه ، ابتدا به منا عزیمت کرده و در روز نهم وارد عرفات می‌شوند.
وی با بیان اینکه زائران به تفکیک مردان و بانوان و بر اساس برنامه زمانی تعیین شده که از طرف مسوولین کاروان اعلام می‌شود ، از عصر هشتم ذیحجه عازم عرفات می شوند و بعد استقراردر خیمه ها روز نهم ذی‌الحجّه در مراسم برائت از مشرکین و استفاده از مراسم پرفیض دعای عرفه شرکت می کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.