پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:انجام توافقات متقن با موسسه مطوفین برای خدمت مطلوب به زائران ایرانی در ایام تشریق

رئیس سازمان حج و زیارت:انجام توافقات متقن با موسسه مطوفین برای خدمت مطلوب به زائران ایرانی در ایام تشریق

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : با موسسه مطوفین حجاح ایرانی برای خدمات رسانی به زائران مان در ایام تشریق توافقات خوب، متقن و شفافی انجام شده است.

علی رضا رشیدیان روز سه شنبه در جمع روحانیون و معینه های کاروان های حج در مکه مکرمه افزود : این توافقات در تمام حوزه ها اعم از اقامت، تغذیه ،حمل و نقل ، بهداشت ، قربانی و راهنمایی زائران می باشد .

وی اظهارکرد : امسال برای اولین بار بندهای قرارداد با مکاتب خدمات دهنده در مشاعرمقدس با جزئیات مشخص و به چک لیست تبدیل شده و در میدان عملیات به طور دقیق توسط نیروهای ایرانی کنترل می شود و در صورت تایید صحت آن، هزینه های مربوطه با طرف های عربستانی تسویه خواهد شد .

وی عنوان کرد : نمایندگان ایرانی در مکاتب ۹ گانه موسسه مطوفین در منا و عرفات مستقر هستند تا خدمت بهتری در اختیار حجاج قرار گیرد .

به گفته وی ،مسیرهای حرکت از چادرهای منا به سمت جمرات و برگشت به چادرها با هماهنگی دستگاه های ذیربط تعیین شده و ساعتهای تردد برای جمرات نیز توافق شده و تمامی هماهنگی ها برای اجرای دو مراسم مهم روز عرفه هم به انجام رسیده است.

وی گفت : در واقع تمام تلاش ما بر این است که شرایط و مقدمات خوبی از نظر رفاهی ایجاد کنیم تا زائران بتوانند از فرصت حج برای کسب معنویت بهره ببرند زیرا هدف از حج فقط یک سفر عادی نیست بلکه واجد محتوای دینی و معنوی است که باید محقق شود.

وی عنوان کرد : در این راستا سعی می کنیم کیفیت خدمات را در محدوده امکانات و محدودیتها بهبود ببخشیم که حال حاضر در مقایسه با سایر کشورها در این عرصه با وجود محدویتها و کاستیها سربلند هستیم .

رشیدیان با اشاره به اینکه به عنوان مثال وضعیت پروازها مرحله رفت که امسال تمامی آنها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شده ، مطلوب و قابل تقدیر بوده است ؛افزود : هم اکنون در حال رایزنی برای کاهش مدت پروازهای برگشت هستیم که امید است با گرفتن مجوزهای لازم برای اضافه کردن چند هواپیمای پهن پیکر،جدول پروازی برگشت از حج کوتاهتر شود .

وی از دیگر خدمات را محل اقامت زائران دانست و گفت : در مدینه تلاش شد با همه تنگناها هتلهای مناسبی برای اسکان فراهم شود زیرا بسیاری از هتل های این شهر تخریب شده و ساخت وسازهای جدید هم انجام نشده است و همین محدودیت موجب شد مدت اقامت حجاج در مدینه کاهش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : زائران مدینه بعد که بعد از مناسک حج به مدینه مشرف می شوند باید بدانند شرایط هتلهای مدینه بویژه از حیث ظرفیت رستوران و فضای موجود اتاق به کیفیت مکه نیست و در این مورد باید از قبل توجیه باشند به خصوص که در انتهای سفر مسائلی مثل دلتنگی و خستگی نیزوجود دارد .
 

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش موضوع «مردم داری» را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ما باید با عموم مردم با خوشرویی و احسان برخورد کنیم و حتی با دشمن نیز با ادب و اخلاق رفتار نماییم.

وی از راهنمایان حجاج و افرادی که می خواهند به مردم خدمت کنند، خواست «اخلاص در عمل» و «کار برای خدا» را هرگز فراموش نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: کسی که با خدا پیمان می بندد و نیتش خالص است، کار خود را همواره به بهترین شکل انجام می دهد.

نماینده ولی فقیه، «صبر و شکیبایی» را یکی از عوامل موفقیت راهنمایان حجاج دانست و اظهارداشت: گاهی اوقات، انسان باید ساعتها بایستد و مدتهای طولانی دست افتاده ای را بگیرد تا بتواند مشکل او را حل کند. توفیق در این راه بدون صبر و شکیبایی، ممکن نیست.

وی، «نشاط مستمر» را یکی دیگر از ویژگیهای خدمتگزاران به مردم برشمرد و گفت: باید همواره نشاط داشته باشید و لبخند روی چهره شما باشد تا مردم به سوی شما جذب شوند.

آقای نواب، «برخورد کریمانه و متواضعانه» با دیگران را پنجمین عامل موفقیت در راه خدمتگزاری بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به رفتار پیامبر گرامی اسلام (ص) با دیگران اظهارداشت:  انسان نباید منتظر باشد تا دیگران بیایند و از او طلب کمک و یاری کنند بلکه خودش باید به استقبال کمک برای افراد درمانده و ناتوان برود.

وی ابراز امیدواری کرد که اگر راهنمایان حجاج این نکات را در خدمات و اقدامات خویش در نظر بگیرند، احساس «حج مقبول» به آنها دست خواهد داد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.