پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عملیات حمل و نقل درون شهری حجاج در مکه متوقف شد

  • 15 مرداد 1398
  • 22:12
  • 0 دیدگاه
  • 590 بازدید
  • Article Rating
عملیات حمل و نقل درون شهری حجاج در مکه متوقف شد
عملیات حمل و نقل درون شهری حجاج ایرانی در مکه مکرمه با اتوبوسهایی که انتقال آنها را از هتلها به مسجدالحرام انجام می دادند، عصر سه شنبه متوقف شد.

مسئول حمل و نقل درون شهری ستاد مکه مکرمه با اعلام این خبر به ستاد خبری حج گفت: به تصمیم پلیس عربستان، از عصر امروز تمامی ترددهای جمعی از ایستگاهها به داخل شهر و مسجدالحرام برای زائران همه کشورها متوقف شده است.
سیدعباس حسینی عنوان کرد: این تصمیم هر ساله در موسم حج به منظور آماده سازی، تجهیز و کنترل اتوبوسها برای شرکت در عملیات انتقال حجاج به مشاعر مقدسه یعنی عرفات، مشعر و منا در ایام تشریق صورت می گیرد.
ایام تشریق و مناسک حج تمتع از روز جمعه (هشتم ذی الحجه به تقویم عربستان) با انتقال حاجیان به صحرای عرفات آغاز می شود.
حسینی گفت: طبق دستور پلیس، همه اتوبوسهای شرکتهای حمل و نقل به منظور کنترل و بررسی به پارکینگهای مشاعر مقدسه واقع در منطقه مزدلفه و عرفات انتقال یافته اند.
مسئول حمل و نقل درون شهری ستاد مکه یادآور شد: با توجه به اینکه 9 کاروان حجاج ایرانی امشب و فردا وارد مکه مکرمه می شوند، هماهنگی های لازم برای انتقال آنها جهت انجام مناسک عمره تمتع صورت گرفته است.
وی گفت: چنانچه زائران قصد دارند ظرف دو روز آینده برای زیارت در مسجدالحرام حضور یابند، باید از تاکسی های سطح شهر استفاده کنند.
حسینی در عین حال به زائران ایرانی توصیه کرد با توجه به در پیش بودن مناسک حج تمتع از روز جمعه، در دو روز آینده بیشتر به استراحت در هتلها بپردازند و ضمن آماده سازی وسایل، انرژی خود را برای پیاده روی و انجام مناسک در صحرای عرفات، مشعر و منا حفظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: اتوبوسهای درون شهری پس از انجام مناسک حج تمتع از شب پانزدهم ذی الحجه آماده جابجایی حجاج از هتلها به مسجدالحرام خواهد بود.
تاکنون بیش از 87 هزار زائر و عوامل اجرایی کاروانهای ایرانی برای شرکت در مناسک حج تمتع وارد مکه مکرمه شده اند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.