پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ویزیت 153هزار نفر در مراکزپزشکی و درمانگاه های مکه و مدینه / روزانه 185هزار و پرس غذا در مکه طبخ می شود

ویزیت 153هزار نفر در مراکزپزشکی و درمانگاه های مکه و مدینه / روزانه 185هزار و  پرس غذا در مکه طبخ می شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : طی مدت حضور زائران در عربستان در مجموع 153 هزار و 308 نفر در مطب ها و درمانگاه های مستقردر مکه و مدینه ویزیت شده اند.

علی رضا رشیدیان در این زمینه به خبرنگارما افزود : در این مدت 735 نفردر مراکز پزشکی و درمانگاه ها بستری شده اند  و درحال حاضرهم 58 نفردر مرکز پزشکی حج در مکه بستری هستند.
وی گفت : 19 نفر نیز در بیمارستان سعودی در مکه بستری شده اند که امید است به زودی ترخیص شوند.
به گفته وی ، آمار زائران فوت شده به شش نفر رسیده که عمده آنها یا دچار عارضه قلبی بوده اند و یا در اثر مشکل و عارضه قلبی جان باختند.
وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به بالا بودن میانگین سنی زائران امسال حج تمتع بالای 56 سال است ، تلاش شده مراقبت های اولیه و پیشگیرانه به خوبی در میان گروه های مختلف زائران انجام شود و خدمات پیوسته ای دراین حوزه و حتی تغذیه و غیره دراین راستا انجام شده و می شود.
رشیدیان در ادامه در موضوع تغذیه هم  تصریح کرد : هم اکنون روزانه بالغ بر185 هزار و 850 پرس غذا در آشپزخانه های مرکزی و خودپخت مکه طبخ و توزیع می شود که متناسب با ذایقه جمعیت ها و گروه های مختلف است ضمن آنکه با نظر کارشناسی و پزشکان برای بیماران و افراد دارای شرایط جسمی و بیماری های خاص هم غذاهای رژیمی و مناسب آنان تهیه می شود. 
وی ادامه داد : هم اکنون به طور معمول در وعده ناهار 92 هزار و 972 پرس و در وعده شام 92 هزار و 878 پرس پخت و توزیع می شود.
وی عنوان کرد : دو آشپزخانه الافندیه با پخت روزانه حدود 70 هزار پرس غذا و ابوجدایل با حدود 20 هزارپرس طبخ عمده این غذا را انجام می دهند.
رشیدیان گفت : دو مجموعه خودپخت هم در این زمینه با ظرفیت پایین حدود 2 هزار پرس غذا در هر وعده  نسبت به طبخ غذا در کنار دو اشپزخانه بزرگ و مجهز فعال هستند.
به گفته وی ، نانوایی ها هم به طور متوسط روزانه 30 هزار قرص نان پخت می کنند و در مجموع حجم پخت آنها طی این مدت به 669 هزار و 375 قرص نان رسیده است تا نان متناسب با ذایقه زائران مان را در اختیارشان قرار دهیم .

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.