پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : ایام تشریق امسال در تلاشی هماهنگ و منسجم مبتنی بر آسیب شناسی ها به بهترین شکل برگزار شود

رئیس سازمان حج و زیارت : ایام تشریق امسال در تلاشی هماهنگ و منسجم مبتنی بر آسیب شناسی ها به بهترین شکل برگزار شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آسیب شناسی عملکرد ایام تشریق سال گذشته و تحولات مثبت در موسسه مطوفین در خدمت رسانی به زائران باید در تلاشی هماهنگ و منسجم امور دقیق وبر مبنای برنامه ریزی انجام شده مدیریت و هدایت شود که در این صورت نتیجه مناسبی هم حاصل می شود.

علی رضا رشیدیان در همایش مدیران مجموعه ها و کاروانهای زائران در مکه مکرمه عنوان کرد : تا کنون خدمات مدیران مجموعه ها و کاروان ها ،خادمین ، مسئولان هیات پزشکی و تمامی دست اندرکاران امر حج بویژه مدیران وهمکاران هواپیمایی جمهوری اسلامی که فعالیتی بهتر و شایسته تر از سنوات قبل داشته اند بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.
 وی با اشاره به ازدیدهایی که همراه با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هتل های محل اسکان زائران و آشپزخانه ها و غیر داشته اند ، گفت : زائران عموماً از خدمات بخش های مختلف رضایت داشتند که امیدواریم در نقطه اوج حج که ایام تشریق است، هم امور به خوبی در یک کار منسجم و هماهنگ همانند آنچه تا کنون انجام شده ،مدیریت و هدایت گردد.
وی ادامه داد : در این میان اگر نقصی هم در کارها وجود داشته باشد در صورتی که نیت خالص و برای خدا باشد باید برای رفع آن و خدمت شایسته به ضیوف الرحمن همه تلاش خود را به کار بسته تا مشکلی در انجام امور مشکلی ایجاد نشود.
 رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به قرارگیری در آستانه ایام تشریق افزود : نکات خاص این ایام و برنامه ریزیهای انجام شده را باید با دقت و توجه مبنای عمل قرار داده وبر این اساس همه در یک جهت و آن خدمت شایسته به زائران بیت الله الحرام حرکت کنیم.  
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اخیرا در موسسه مطوفین حجاج ایرانی تغییر و تحولات مثبتی ایجاد شد ، گفت : فردی که در مسئولیت ریاست هیات مدیره این موسسه قرار گرفته انگیزه لازم برای بهبود امور وخدمت رسانی مطلوب تر به زائران را دارد و در همین مدت هم عملکرد خوبی داشته است.
وی اظهار کرد : در این میان به منظور پیگیری و دفاع از حقوق زائرین ، خدمات مورد نیاز به صورت چک لیستی متشکل از 100 بند ، جداول و گزارش های لازم از مدتی قبل تنظیم و فهرست شده و با توجه به آسیب شناسی های انجام شده نسبت به رفع مسائل و مشکلاتی که مربوط به ایام تشریق بوده اعم از اشکالاتی که مربوط به ما بوده و یا مباحثی که به طرف میزبان و موسسه مطوفین حجاج ایرانی برمی گشت، اقدام گردیده است. 
  وی ادامه داد : از اینرو انتظار و تاکید بر آن است که با توجه به دستورالعمل ها و چک لیست هایی که تهیه شده اقدام شود زیرا هر دستورالعملی که تهیه شده محصول تجربه گذشته و علم و آگاهی های جدید است که به تدریج حین کار نیز اشکالات احتمالی آن مشخص و رفع خواهد شد. 
رشیدیان در ادامه به زائران و کارگزاران توصیه و تاکید کرد : با نصب  سامانه زائریار بر روی گوشی های هوشمند خود امکان دسترسی به راهنمایی ها و نقشه مسیرها و مکان ها را برای خود فراهم کرده و از این سامانه درپیدا کردن مسیرها و اخذ سایر اطلاعات مورد نیاز کارگشا و راهنما بهره گیرند. 
 وی تصریح کرد : زائرین به خصوص هنگام عزیمت به جمرات باید کارت شناسایی گردن آویز همراه داشته باشند و از حرکت به صورت انفرادی خودداری کنند زیرا ساماندهی و توافقات لازم برای مسیرهای حرکت به نحو مناسبی انجام شده و رعایت مسیرهای حرکتی ودقت در زمان حرکت در حفظ آرامش و تسهیل روند انجام اعمال ومناسک بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه جمعیت زائران ما امسال با متوسط سنی ۶۰ سال و بیماری ها مختلفی به نوعی دچار آنها هستند ، افزود : علاوه بر این ۵۳ درصد زائران امسال ما را بانوان تشمیل می دهند ضمن آنکه وضعیت آب و هوایی منطقه هم در این ایام بسیار بالا و گرم است که این خود موجب شده امسال شرایط و مسئولیت ما در حج امسال دشوار باشد از این رو مدیریت و اقدام موثر برای تسهیل شرایط زائران ، حساسیت ، دقت نظر و تلاش مضاعف می طلبد.
 وی ادامه داد : زائران، امانت های مردم نزد ما هستند و باید تلاش کنیم همه بعد زا انجام اعمال در سلامت و نشاط به ایران اسلامی بازگردند بدین منظور توجه به زائران دار مشکل و بیماری و آسیب پذیر ضروری است و باید دقت شود استرسی به آنها  وارد نشود و بیشترین مراقبت ها از آنها به عمل آید. 
 رئیس سازمان حج و زیارت در عین حال موضوع حفظ آرامش برای تمامی زائران را بسیار حساس و مهم خواند و گفت : باید  به آنها اطمینان خاطر داده شود که پیش بینی های لازم انجام شده و مشکلی وجود ندارد .
وی با تاکید بر اینکه با توافقات حاصل شده نباید مشکلی ایجاد شود ، اظهار کرد : از روز هشتم ذی الحجه برنامه ریزی های برای انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا را خواهیم داشت و از ۶ صبح این امر اجرایی می شود از این رو آمادگی های لازم برای این کار ایجاد شده و از ساعت 16 عصر هم انتقال همه زائران برنامه ریزی شده  و باید مدیران کاروان در این خصوص دقت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند .
 وی همچنین با اشاره بر اینکه مسیرها و ساعت های حرکت و ساعت های ممنوعه ترددی باید به دقت رعایت شود ، افزود : در ایام تشریق اجازه غافلگیر شدن نداریم ممکن است خلأهایی پیش آید که باید با درایت و مدیریت با آنها برخورد نماییم وامید است عملیات تشریق با عزت و کرامت برای زائران ما بدون هیچ مشکلی پایان یابد و همه حجاج ما سالم و با اعمال مقبول به وطن اسلامی مان بازگردانده شوند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.