پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار مسئول فناوری حج 98 و معاون موسسه مطوفین حجاج ایران

ضرورت هماهنگی موسسه با مدیران اجرایی در استفاده از نرم افزار رصد ومدیریت عملیات تشریق

ضرورت هماهنگی موسسه با مدیران اجرایی در استفاده از نرم افزار رصد ومدیریت عملیات تشریق

مسئول فناوری اطلاعات حج 98 طی نشستی با معاون موسسه مطوفین زائران ایرانی ضمن تشریح نرم افزار مدیریت عملیات نقل ترددی بر همراهی و مشارکت گسترده این موسسه بر رفع اشکالاتی که در مسیر تردد زائران ایجاد می شود ،بر اساس اطلاعات دریافتی از این سامانه تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، محمد تقی قادری پنجشنبه شب در آستانه عزیمت زائران به مشاعر مقدس، در این دیدار افزود : با اجرایی شدن این سامانه تمامی ترددها و جابه جایی های وسیع زائران کشورمان درایام تشریق در مسیرهای مربوطه به صورت آنلاین و در لحظه  کنترل ، رصد و مدیریت می کنیم .
وی در توضیح سامانه موبایلی رصد عملیات ایام تشریق افزود: از این طریق خدمت رسانی به زائران در سرزمین های عرفات، مزدلفه و منا رصد ، مدیریت و کنترل می شود.
وی گفت : خروج کاروان ها از چادرهای  منا به سمت رمی جمرات به راحتی با این سیستم کنترل و رصد می شود و در صورت بروز کوچکترین مساله و مشکلی در این مسیر به راحتی اتاق کنترل می تواند ، موضوع را اعلام و مدیریت کند.
وی تصریح کرد : در واقع ما برای عوامل مان که متولی انتقال زائران از مکه به عرفات یا از عرفات به مشعر، عرفات به منا و نیزاز چادرها به سمت جمرات و یا از مکه به سوی مدینه و غیره هستند این سامانه را برنامه ریزی کردیم که بتوانند در لحظه فضا و شرایط را مدیریت کنند.
 وی گفت : این سامانه در محدوده ای که قرار انتقال زائران انجام شود با ارائه اطلاعات در لحظه از نحوه و شرایط عملیات انتقال ، فضای مدیریت مناسب را در اختیار مسئول مربوطه قرار می دهد.
وی عنوان کرد : مدیران کاروان ها و مجموعه ها توسط این سامانه موبایلی که بر روی تلفنهای همراه آنان نصب شده است، اشکالات را در دسته بندی مشخص به مدیران مکاتب مربوطه اعلام و کد پیگیری دریافت می کنند.
مسئول فناوری اطلاعات حج تمتع ۹۸ در این نشست که به منظور هماهنگی با طرف سعودی انجام گرفته بود، توضیح داد: مدیران مکاتب نیز نسبت به رفع مشکلات اقدام سریع به عمل آورده و همزمان با گزارش خرابی ها و اشکالات به مدیران مکاتب، موارد به اطلاع مسئولین ستاد حج ایران نیز رسانده می شود.
دکتر احمد ازهر ماهر معاون موسسه مطوفین زائران ایرانی هم در این نشست ضمن تحسین این اقدام، آمادگی کامل خود و مجموعه را جهت همکاری لازم با طرف ایرانی در زمینه رفع اشکالات احتمالی در حداقل زمان ممکن اعلام کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.