پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شهر مدینه از زائران ایرانی خالی شد

شهر مدینه از زائران ایرانی خالی شد

با نزدیك شدن به پایان عملیات عمره، عصر دیروز آخرین كاروان زائران ایرانی در مدینه منوره با بستن اِحرام در مسجد شَجره راهی مكه مكرمه شدند.

 آخرین كاروان زائران ایرانی كه شامل حدود دو هزار عمره‌گزار بودند، عصر دیروز(92/04/26) شهر مدینه منوره را ترك و به مكه مكرمه اعزام شدند.

این گروه از زائران سحرگاه امروز حدود ساعت دو صبح به مكه مكرمه رسیدند و اعمال عمره مفرده را انجام دادند.

در حال حاضر ۵۸ كاروان از زائران ایرانی در مكه مكرمه حضور دارند و زائرانی كه امروز به مكه رسیدند تا ده روز دیگر در همان شهر باقی خواهند ماند و برای نخستین بار روزه داری را در شهر مكه معظمه تجربه خواهند كرد.

براساس این گزارش، با اعزام آخرین كاروان زائران ایرانی از مدینه منوره به مكه مكرمه، باردیگر شهر پیغمبر اكرم خالی از ایرانیان شد و از امروز هیچ زائری از كشور عزیزمان در بقیع و مسجدالنبی وجود ندارد.

ایران دو آشپرخانه بزرگ در شهر مدینه منوره دارد كه در دوره عمره برای زائران غذاهای ایرانی می‌پخت. در اوج عملیات عمره این دو آشپزخانه روزانه تا یكصد هزار وعده غذایی برای زائران آماده می‌كردند.

عملیات عمره ۹۲ - ۹۱ از ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ آغاز و تا ۶ مرداد ماه ۱۳۹۲ ادامه خواهد داشت.

ایران امسال قریب به ۵۲۰ هزار عمره گزار به عربستان سعودی فرستاد.

شركت‌های هواپیمایی ایران و عربستان سعودی كه كار جابجایی زائران در مسیر ایران وعربستان سعودی و بالعكس را انجام می‌دادند درعملیات عمره امسال تاخیرهای كمتری را تجربه كردند.

شایان ذكر است، آخرین كاروان زائران ایرانی به مدینه منوره ۲۷ شعبان المعظم برابر با ۱۶ تیرماه اعزام شد و آخرین كاروان زائران ایرانی از مكه مكرمه ششم مرداد ماه به ایران اسلامی بازخواهد گشت و در همان روز پرونده عملیات عمره بسته خواهد شد.

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.