پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سخنگوي مركز كنترل نقل ترددي حج ٩٨ : 40 هزار زائر کشورمان وارد صحرای عرفات شدند

سخنگوي مركز كنترل نقل ترددي حج ٩٨ : 40 هزار زائر کشورمان وارد صحرای عرفات شدند

سخنگوي مركز كنترل نقل ترددي حج ٩٨ اعلام کرد : تا ساعت 22 امشب هشتم دی الحجه 40 هزار زائر کشورمان وارد سرزمین عرفات شده اند ضمن آنکه صبح امروز هم 10 هزار و 600 زائر اهل سنت به منا منتقل شدند.

محمد آزاد جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : تا ساعت 22 امشب بالغ بر 715 دستگاه اتوبوس با تکمیل ظرفیت از پارکینگ ها مربوطه در مکه مکرمه خارج شده و هم اکنون به مقاصد خود در عرفات رسیده و زائران خود را در مقابل مکاتب مربوطه پیاده نموده اند.
وی اظهار کرد : این تعداد اتوبوس 39 هزار و 325 زائر را با خود به سرزمین عرفات منتقل کرده اند.
وی عنوان کرد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده 470 دستگاه اتوبوس کار انتقال زائران را از ساعت 16 عصر امروز طی سه مرحله آغاز کرده اند که مرحله نخست با محوریت انتقال بانوان زائران است که 53 درصد زائران را تشکیل می دهند.
 آزاد تصریح کرد : عملیات انتقال زائران اهل سنت ما از 6 صبح امروز کلید خورد اما همکاران ما از 4 صبح در محل حاضر شدند و با فعال کردن سیستم مونیتورینگ نسبت به کنترل ، رصد و مدیریت ناوگان انتقال زائران اقدام نمودند و 10 هزار و 600 زائر اهل سنت ما ازز 6 صبح تا ساعت 15 بدون کمترین مشکلی به سرزمین منا منتقل شدند.
وی گفت : انتقال زائران شیعه ما هم از ساعت 16 به عرفات کلید خورده و قرار است 72 هزار و 963 زائر ما در قالب 516 کاروان تا ساعت 2 بامداد شنبه نهم ذی الحجه به عرفات انتقال یابند .
 وی عنوان کرد : این عملیات نقل و انتقال از طریق سیستم مانیتورینگ و سامانه نقل ترددی به صورت متمرکز مدیریت می شود و تا کنون هر جا مشکلی پیش آمده  از طریق این سیستم هوشمند احصا و رصد و بلافاصله به بخش های مربوطه منعکس و در کمترین زمان ممکن مرتفع شده و مشکل جدی نداشته ایم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.