پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انتقال بیش از 68 هزار زائر ایرانی به عرفات تاکنون

انتقال بیش از 68 هزار زائر ایرانی به عرفات تاکنون

سخنگوي مركز كنترل نقل ترددي حج ٩٨ اعلام کرد : تا ساعت  24 به وقت عربستان (حوالی ساعت 1:30 دقیقه بامداد به وقت ایران ) 68  هزار و 200 نفر از زائران ایرانی وارد عربستان شدند.

محمد آزاد  بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : از ساعت 16 تا کنون یک هزار و 240 دستگاه اتوبوس حامل زائران حج تمتع 98 به سرزمین عرفات وارد شده است
وی عنوان کرد : این زائران به مکاتب (مناطق ) مربوطه که از قبل برنامه ریزی شده منتقل و اسکان داده شده اند.
وی افزود : بخش عمده زائران منتقل شده به عرفات بانوان هستند که بر اساس برنامه ریزی انجام شده اولویت نخست انتقال آنان بود و در مرحله بعد کار انتقال زائران مرد اجرایی شد.
به گفته وی ، کلیه 72 هزار و 963 زائر شیعه کشورمان تا ساعت 2 بامداد روز شنبه به وقت عربستان به عرفات منتقل می شوند تا بعد از استراحتی،  فردا صبح به اعمال مربوطه خود در این سرزمین بپردازند.
وی اظهار کرد : صبح امروز نیز 10 هزار و 600 نفر از زائران اهل سنت کشورمان برای اعمال ترویه به سرزمین منا منتقل شده بودند.
وی با بیان اینکه عملیات انتقال 88 هزار زائر کشورمان از مکه به مشاعر مقدسه از جمله بخش های سنگین و مهم کار است که تا کنون از فرآیند روان و خوبی برخوردار است ؛ افزود : مشکل خاصی در این حوزه نداشته ایم ضمن آنکه سامانه و نرم افزار موبایلی و هوشمند نقل ترددی به تسهیل ومدیریت و رصد بهتر این فرآیند بسیار کمک کرده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.